15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Gnomity

Ik ben terug! *Even voorstellen*

Hallo allemaal,

Ik ben Danny en kom me even (opnieuw) voorstellen nadat ik 5 jaar Mac-af ben geweest. Hoe zit dit eigenlijk?

Toen ik 2007 ging studeren had ik een computer die me nog wel eens in de steek liet. Dit was een zelf gebouwde Game-PC, maar op de een of andere manier lukte het me niet om Windows langer dan een maand heel te houden. Toen ik door een computercrash een belangrijk onderzoeksdocument kwijtraakte heb ik de knoop doorgehakt en mezelf een nieuwe iMac gekocht. Het betrof een 20″ C2D versie. Dolgelukkig was ik er mee. Het fijne was dat deze machine mij tijdens de hele studie geen enkele keer in de steek heeft gelaten.

Toen ik in 2010 klaar was met studeren en ik ineens weer tijd over had besloot ik een nieuwe Game-PC te bouwen. Ik verkocht de iMac, maar ook mijn later aangeschafte iPad en iPhone. Vandaag de dag besef ik me dat dit een hele grote fout is geweest. Mijn nieuwe computer liet me ook in de steek en ik besefte dat dit een Windows-dingetje is. Daarom ben ik begin 2011 overgestapt op Linux. Ik ben heen en weer geschoven van Gnome, naar Ubuntu Unity, en weer terug. Ik heb me redelijk weten te redden in de wereld van Linux en moet zeggen dat het fijn spul is, zolang je maar geen splinternieuwe hardware wilt gebruiken.

Mijn nieuwe videokaart, een AMD 280X, (de Nvidia was gesneuveld) draaide niet goed onder Linux waardoor ik uiteindelijk, om toch te kunnen gamen, ben teruggegaan naar Windows. Tot vorige maand draaide ik Windows 10 maar de computer was bijna uit het raam gevlogen door een fout na een update. Dit is de reden geweest om te kiezen voor degelijkheid. uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben voor een Apple gegaan.

Ik heb een tweedehands Mac Pro 4.1 gekocht. Deze heb ik geflashed naar een Mac Pro 5.1. Met wat extra uitbreidingen heb ik nu een razendsnelle machine waarop ik ook nog eens prima kan gamen.

– Mac Pro 4.1
    – Intel Xeon Quad 2.66
    – MSI GTX 960 4G
    – 12 GB DDR3 ECC
    – 120 GB SSD
    – 500 GB en 630 GB harde schijven

Het voelt met de computer als ‘Thuis komen in een warm huis waar het ruikt naar Appletaart:-)

Ik doe aan Video-editing (GoPro) en moet zeggen dat dit met iMovie echt supergoed werkt.

Dit is ‘ik’ even in het kort. Mijn gebruikersnaam (Gnomity) komt trouwens van Gnome en Unity (heb redelijk vaak gewisseld) vandaar de combinatie.

Bijdrager
    csteelooper

Welkom “terug” zullen we maar zeggen (hoewel ik me je vorige identiteit hier nu even niet voor de geest kan halen:shock: )!

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  csteelooper.

Bijdrager
    flierefluiter

Welkom.

Als ik je verhaal zo lees kijk iknu al uit naar je bijdragen op dit forum.

Bijdrager
    Floris

Wat bedoel je met flashen?

Bijdrager
    GoeieDag

Hij bedoelt: de Flash Player en nog iets… flash en…:-D

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Schrijnie

aanpassen/bijwerken van firmware of software computer
    Voorbeeld: na het flashen van de software was er een verbetering te zien

http://www.woorden.org/woord/flashen

Bijdrager
    eugy

Welkom terug vriend!

Bijdrager
    SvS

Welkom, leuk verhaal!

Bijdrager
    Shmoo

Misschien moeten we de ‘OMT doldwaze kom terug dagen’ organiseren.. 👍

Geblokkeerd
    Carp

Ik heb een tweedehands Mac Pro 4.1 gekocht. Deze heb ik geflashed naar een Mac Pro 5.1. Met wat extra uitbreidingen heb ik nu een razendsnelle machine waarop ik ook nog eens prima kan gamen.

– Mac Pro 4.1
    – Intel Xeon Quad 2.66
    – MSI GTX 960 4G
    – 12 GB DDR3 ECC
    – 120 GB SSD
    – 500 GB en 630 GB harde schijven

Je hebt de firmware upgrade gedraaid, maar dat haalt weinig (niks) uit als je de CPU niet upgrade!
    Het zou kunnen dat je die GTX 960 hebt ge’flashed.

Bijdrager
    polansky

Het Apple van toen is zeker niet meer het Apple van nu….

Bijdrager
    SunKeeper
    Gnomity op 28 oktober 2015

Tot vorige maand draaide ik Windows 10 maar de computer was bijna uit het raam gevlogen door een fout na een update.

Ah, de welbekende ‘vleugels’-update.:lol: Ramen dichthouden.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  SunKeeper.

Bijdrager
    Hydræ

Once you go Mac, you always come back…:wink:

Bijdrager
    Gnomity

Je hebt de firmware upgrade gedraaid, maar dat haalt weinig (niks) uit als je de CPU niet upgrade!
    Het zou kunnen dat je die GTX 960 hebt ge’flashed.

Nee de kaart he bik niet geflashed. Ik heb de firmware van de mac bijgewerkt. Maar inderdaad, het voegt met mijn huidige CPU weinig toe. Daarom ga ik deze ook vervangen (eigenlijk laat ik dit doen) voor een 6-core 3.33 Ghz.

Welkom.
    Als ik je verhaal zo lees kijk iknu al uit naar je bijdragen op dit forum.

Ik doe mijn best om een nuttige bijdrage te leveren op dit forum!

Verder iedereen dank voor de reacties! Leuk om zo binnen te komen:-)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.