5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    DEUZ

Ik ben gesmurft

Help ik ben gesmurft

Dear User
    Your router has detected and protected you against an attempt to gain access to your network. This may have been an attempted hacker intrusion, or perhaps just your Internet Service Provider doing routine network maintenance.
    Most of these network probes are nothing to be worried about – these types of random probes should NOT be reported, but you may want to report repeated intrusions attempts. Save this email for comparison with future alert messages.
    Your router Alert Information

Time: 01/05/2002, 04:31:58
    Source: 65.29.106.255, 1816
    Destination:192.168.2.100, 54724 (from WAN)

Visit the UXN Combat Spam web site to get more detailed information about the intruder – http://combat.uxn.com/
    1. Type the intruder’s IP address into the IP WHOIS search engine
    2. Click the Query Button
    3. Detailed network and administration information will be displayed

Even Whois gedaan

Final results obtained from whois.arin.net.
    Results:

OrgName: Road Runner
    OrgID: RRMA
    Address: 13241 Woodland Park Road
    City: Herndon
    StateProv: VA
    PostalCode: 20171
    Country: US

NetRange: 65.28.0.0 – 65.31.255.255
    CIDR: 65.28.0.0/14
    NetName: RR-CENTRAL-2BLK
    NetHandle: NET-65-28-0-0-1
    Parent: NET-65-0-0-0-0
    NetType: Direct Allocation
    NameServer: DNS1.RR.COM
    NameServer: DNS2.RR.COM
    NameServer: DNS3.RR.COM
    NameServer: DNS4.RR.COM
    Comment: ADDRESSES WITHIN THIS BLOCK ARE NON-PORTABLE
    RegDate: 2001-02-08
    Updated: 2002-08-14

TechHandle: ZS30-ARIN
    TechName: ServiceCo LLC
    TechPhone: +1-703-345-3416
    TechEmail: abuse@rr.com

OrgAbuseHandle: ABUSE10-ARIN
    OrgAbuseName: Abuse
    OrgAbusePhone: +1-703-345-3416
    OrgAbuseEmail: abuse@rr.com

OrgTechHandle: IPTEC-ARIN
    OrgTechName: IP Tech
    OrgTechPhone: +1-703-345-3416
    OrgTechEmail: abuse@rr.com

# ARIN WHOIS database, last updated 2003-07-26 19:15
    # Enter ? for additional hints on searching ARIN’s WHOIS database.

Hoe kan ik deze persoon even laten schrikken. Ik wil hem wel even terug smurfen ;D

Bijdrager
    DEUZ

Ik word gek van deze mailtjes zit al op 500 stuks van dezelfde IP-adres :evil:

Bijdrager
    Thijs

Gewoon statisch blokken die hap, maar dit is zo common deze ‘attacks’, terugsmurfen is net wat je imho niet moet doen. 10 tegen 1 dat het systeem van die gast gehacked is en dan hij er niks van weet. Zo creeer je een sneeuwbaleffect waar niemand op zit te wachten.

Maar dat is mijn opinie.

Bijdrager
    dennis

Ik vind hetzelfde als Thijs, gewoon blokken en verder alle smurfen me rust laten! Alleen ik heb een andere rede…
    Niet omdat ik smufenlievend ben, :wink: maar omdat dit misschien geen gewone gebruiker is, maar een soort spam systeem.
    Als jij een email terugstuurt (uit woede of gewoon vraagt of hij er mee op wil houden) dan weten ze dat jouw email adres dus bestaat!
    Wat je dan krijgt is nog meer spam!

Alleen als je zeker weet dat dit bijv. een ‘vriendje’ is van school, dan pas mag je hem helemaal dood smurfen :wink:
    Als je dat niet zeker weet, zo te zien niet, kan je beter hem ff met rust laten. Apple’s mail heeft hele goede anti spam in zich :)

Greetz Dennis

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Thijs”

Gewoon statisch blokken die hap, maar dit is zo common deze ‘attacks’, terugsmurfen is net wat je imho niet moet doen. 10 tegen 1 dat het systeem van die gast gehacked is en dan hij er niks van weet. Zo creeer je een sneeuwbaleffect waar niemand op zit te wachten.

Maar dat is mijn opinie.

Inderdaad, deze Road Ruiner weet waarschijnlijk niet dat hij jou smurft. Zijn [bewerk] netwerk [bewerk/ ] ontvangt een ICMP (ping) van de “hacker” met als afzender een “gespoofed” ip adres. In dit geval jouw adres, [bewerk] en alle machines op zijn subnet [bewerk/ ] sturen keurig een Ping reply terug naar jou. Dat is wat jij merkt. Je hebt in ieder geval een goede router, dus het adres blocken zal geen probleem zijn.

Je zou ook kunnen kijken of je de beheerder van Road Ruiner kan laten weten dat hun machine misbruikt wordt.

[bewerk] ik heb even gekeken, Road Runner is een Internetprovider (kabel) Je hebt hun contactgegevens, dus je zou ze een e-mailtje kunnen sturen met de details. Als het een goede ISP is doen ze er wat aan. Dat is beter dan het aan jouw kant blocken. Het is toch een verspilling van je bandbreedte, en uiteindelijk kan je verbinding plat gaan [bewerk/ ]

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.