12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    oblomov

Ik begrijp niet dat de beheerders zich regelmatig laten schofferen.

Onderstaande reply schreef ik naar aanleiding van diverse reacties op een nieuwsbericht (zie link)
    Op deze plaats wil ik de reply wat nadrukkelijker onder de aandacht brengen.

hoe-apple-als-lachende..

ik ben geen grammar nazi, maar ik zou nog even kijken naar dit stukje;-)

Jezus, sorry, maar me blinde oma schrijft nog betere zinnen. Misschien even nalezen als je kopieert van Google Translate??
    Edit: Bovenstaande een beetje impulsief getypt, maar hoewel ik heel erg waardeer wat Koen allemaal voor OMT doet, vindt ik bovengenoemde fouten toch iets te ver gaan. Sorry Koen :/

grammar nazi
    Jezus, sorry,
    me blinde oma
    vindt ik

Bah, niet alleen fout, maar ook nog krom Nederlands en popiejopie taalgebruik.
    po·pie·jo·pie (de; m,v; meervoud: popiejopies): iemand die al te populair doet

RamonV, Rickje & Donnie Darko, een privé bericht naar Koen was fatsoenlijker geweest.

Ik begrijp niet dat Koen en de andere beheerders zich op deze wijze regelmatig laten schofferen.
    Waarom niet als huisregel: reacties over foutief taalgebruik in nieuwsberichten uitsluitend via een privé bericht.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Goed idee, fouten in nieuwsberichten alleen nog maar via een privébericht melden zodat je niet zoiets als bovenstaande krijgt…

Bijdrager
    LighScan

De admins en mods hebben een sterke ruggegraat hoor, die liggen niet wakker van enkelingen die zich druk maken in details.:wink:

Bijdrager
    Ruben

Maar op zich wel een goed idee. Ik ben zelf ook regelmatig een flinke “taalmeut”, maar erger me kapot aan die azijnpissers hier die niets nuttigers kunnen bijdragen dan spelfouten te gaan zitten zoeken. Foute informatie melden okee, maar dat gezeikpijp over d’s en t’s moet afgelopen zijn.

En als we toch bezig zijn stel ik meteen voor iedere puber die met reacties komt als “oud nieuws” of “dat heb ik gisteren al gelezen” meteen een permanente ban te geven.:wink:

Bijdrager
    MouseMighty

If you can’t stand the heat, stay out of the kitchen. Heel simpel als jij het doet voorkomen om een goede Apple nieuwssite te zijn dan moet het wel goed natuurlijk. Simpelweg copy/paste en een google translate over je stukkie halen is dan “not done”. Waar is een redactie voor? Een hoofdredacteur? Ik vroegah ook wel artikelen geschreven voor sites (magenta buren) maar daar werd alles echt twee keer nagelezen voordat het verscheen. Waarom? Gewoon omdat je lezer een journalistiek stuk (of opinie) correct spelling en grammatica verdiend.

Over het algemeen kan ik de taalfouten in de nieuwsberichten prima pruimen tenzij de context er door veranderd. Erger is het taalgebruik in de fora onderdelen. Is = eens??? me=mijn etc. etc.

Bijdrager
    Macwijk

@MouseMighty
    Ik ben het met je eens.

Af en toe een foutje maakt niet zoveel uit, dat kan gebeuren. Maar structureel, wat bij OMT momenteel wel het geval is, vind ik niet legitiem.
    Desalniettemin is het niet nodig dat er bij elk geringe foutje een opmerking over komt.

@Ruben

En als we toch bezig zijn stel ik meteen voor iedere puber die met reacties komt als “oud nieuws” of “dat heb ik gisteren al gelezen” meteen een permanente ban te geven.

Zeker goed idee!

Geblokkeerd
    Anoniem

Een beetje tegenstrijdig om topic erover te openen en bepaalde leden aan de “schandpaal” te nagelen….
    Daarbij is je oplossing geen oplossing.
    Wat je aandraag om alleen prive berichtje te sturen, sluit niet uit dat leden de beheerders schofferen.
    Maar voorkomt alleen maar dat jij je niet erger aan dit soort berichten over taal fouten.
    En denk dat de beheerders wel tegen een stootje kunnen. Over de formulatie zou ik ook gewoon een beetje overheen kijken. (ehm lezen:) ).
    Daarbij krijgen ze ook genoeg complimenten. En zolang er nog 60.000 leden ofzo lid zijn ect ect…. zullen ze er vast wel tegen kunnen.

Maar misschien kunnen zelf ook voorkomen… : Door even nog 1 keer over de tekst heen te lezen. Voorkom je al veel fouten.

@edit, Aan de andere kant begrijp ik niet dat als je weet dat er zoveel mensen je artikel lees, dan zou je er toch extra op letten…(?)

Moderator
    Pete.Z

Ach, iets nettere reacties zouden op zich leuk zijn, ook als we op fouten attent worden gemaakt.
    Maar inderdaad, meestal lezen we over dat soort nonsens heen, en nemen het voor kennisgeving aan.

Als je redacteur of mod wilt zijn op een grote site, krijg je af en toe bagger over je heen, jammer genoeg.

Bijdrager
    MouseMighty

Dat snap ik, alleen verminder je de bagger door beter te kijken naar wat je publiceert:wink:

Bijdrager
    Hansi2124

Het is wel frappant overigens dat degenen die hier kritiek leveren, zelf ook geen foutloze Nederlandse taal in dit topic kunnen achterlaten.
    Zoals de reactie van MouseMighty direct hierboven en van MEEUW.

Want ook hún reacties worden waarschijnlijk door duizenden gelezen……..

Verder sluit ik mij (uiteraard) aan bij de mening van Pete.Z
    :wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar als je goed lees maak ik nooit opmerkingen over de taalfouten. Tenzij er dingen echt onjuist zijn. En dat het soms te voorkomen is door nog een keer eroverheen te lezen. Voor de rest reageer ik alleen op de echte azijnpissers die op de azijn taalfout pissers zeiken…

Bijdrager
    MouseMighty

Door duizenden? Mwhoa niet elk draadje is de Koffietent:roll:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.