7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    unclesaint

IGrabNews Tip

Als je IGrabNews gebruikt om het usenet leeg te plukken, heb je vast ook veel te maken met zogenaamde Bad-size rars. Bij mij was het zo erg dat er van de 90 files slechts 25 goed waren. De rest was bad-size en moest met behulp van Par2 hersteld worden. Dit kon soms wel 5 uur duren (bij een dvd).

Ik ben nu overgeschakeld naar een oude versie van IGrabNews, namelijk 1.1.3. En daar heb ik totaal geen last van bad-size errors. Alles komt compleet binnen en volgens mij is het programma nog iets sneller ook. Ik zie verder geen voordelen in de laatste versie (behalve nzb, maar dat gebruikte ik toch niet), dus ik blijf lekker de oude versie gebruiken.

Dus mocht je dezelfde problemen hebben, download dan versie 1.1.3.

Gr,
    Saint

Bijdrager
    macbos

Volgens mij is het zo dat je bad-size vaak krijgt door een slechte retentie van de server, via kabelfoon had ik dit probleem heel veel, via eweka iets minder en via planet bijna niet meer. Heb zelf ook wel eens andere versies geprobeerd van igrabnews maar weet niet meer of dat 1.1.3 was, verder is het zo dat igrabnews nog wel eens crashed als er nzb files gebruikt worden, het is dus inderdaad beter om heel de lijst met headers te downloaden. Wat ik echt geweldig vind aan igrabnews is de auto refresh functie, als er op een het ftr of fta forum een post wordt aangekondigd en je weet de bestandsnaam, dan neemt hij automatisch alles mee met die naam, op die manier heb je nooit geen problemen met files die te kort op de servers staan (er is voor zo ver ik weet geen windows newsreader die dat kan:wink: )

Op de website van igrabnews is te lezen dat er binnenkort een nieuwe versie komt, kun je me vertellen waar ik 1.1.3 kan vinden.

Bijdrager
    JFigaro34

ik gebruik Unison, nog beter…:wink:

Bijdrager
    macbos

Vind Unison minder dan igrabnews, unison heeft een groot nadeel het neemt alleen maar complete bestanden mee, als een artikel er niet helemaal opstaat pakt hij er niks van mee en krijg je hem nooit goed binnen.

Bijdrager
    unclesaint

Volgens mij is het zo dat je bad-size vaak krijgt door een slechte retentie van de server

Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar ik heb gisteren de oude versie weer gebruikt, en ik had geen enkele bad-size rar. Terwijl ik met de laatste versie altijd bad-size rars had, en meestal meer dan de helft.

Ik weet zo snel niet waar ik de oude versie vandaan had (google), maar als je wilt kan ik het wel mailen. Het is niet zo een groot programma toch? Anders zet ik het wel op mijn webserver.

Bijdrager
    macbos
    Bijdrager
    Mhaigh_eo

Ik werk nog maar een jaar met Mac. Daarvoor heb ik altijd met Windows gewerkt en hierop gebruikte ik GrabIt als newsreader. Ik ben altijd erg tevreden geweest over dit programma en zocht eigenlijk naar een versie voor de Mac. Deze bestaat niet.. het enige wat in de buurt kwam was iGrabnews, maar deze download inderdaad ook in de meeste gevallen bad-size bestanden. Ik vond deze tip erg handig, alleen die link werkt niet meer. Als ik op Download klik kom ik op een of andere vage Franse website terecht die een 404 erreur aangeeft. Alle verdere hits die google geeft naar versie 1.1.3, verwijzen naar dezelfde Franse website. Is er nog een andere mogelijkheid om aan deze versie te komen? Ik heb ook ergens gehoord dat Unison heel goed is, maar deze is niet gratis. GrabIt was een gratis programma.. er moet toch ook echt een dergelijk programma voor Mac beschikbaar zijn.. gratis?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.