8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    KarelWillem

IFTTT – handige acties

Misschien is het een idee om acties samen te voegen in één topic voor de app IFTTT (If This Then That).

Ik start met een vraag.

Welke actie voer ik uit om dit te laten doen?
    – Bij connecten met een specifiek Bluetooth apparaat (autoradio), wil ik WiFi direct uitschakelen
    (Wegrijdend met de auto, blijft er anders te lang gezocht worden naar WiFi netwerken)

Geblokkeerd
    Alison

@karelwillem: ik zie geen vraag.:-D

Alison

Bijdrager
    KarelWillem

Speciaal voor jou heb ik een regel en een vraagteken toegevoegd.

Bijdrager
    Shmoo

Geen, die actie is er niet.

Dit soort acties werken op basis van API’s. Er moet dus vooraf in de software functies aanwezig zijn om acties te doen. De kans dat Android of iOS API’s toevoegt aan hun systeem om dingen te doen als, je telefoon uitschakelen of WiFi/BT aan/uitschakelen is zeer klein.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat is pertinent NIET waar.

Ik heb zelfs dergelijke acties in gebruik.
    Voorbeeld: apps (en dan niet alleen Android Auto) die starten als er verbinding wordt gemaakt met een specifiek bluetooth-device.

Verder kun je gewoon je WiFi (en/of bluetooth) laten uit- of inschakelen als je een bepaald gebied verlaat of betreedt.

Geen enkele reden dus waarom A en B niet gecombineerd kunnen worden.

Geblokkeerd
    Anoniem

@karelwillem:
    Ik heb ook een account bij IFTTT, maar kwam er niet echt uit eerlijk gezegd. Ik had pas geleden een action aangemaakt dat ik een emailtje zou krijgen bij een bepaalde situatie (iets met aandelen als ik ’t me goed herinner), maar dat emailtje kwam niet aan. Maar om vervolgens uit te zoeken hoe dat kwam was echt onbegonnen werk:)

Heb je, naast een account bij IFTTT en natuurlijk de voor de hand liggende dingen (zoals een emailadres zoals bij mijn action), nog meer nodig om het verder automatisch te laten werken?

Bijdrager
    KarelWillem

Als je gewoon een account hebt bij IFTTT, dan is het genoeg.

Ik zie ook door de bomen het bos niet echt meer.
    De vele mogelijkheden gaan eerder tegen- dan meewerken in mijn geval.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat gevoel heb ik ook nogal. Ik vind de opzet van de site zelf erg praktisch en de voor-ontwikkelde actions vaak best handig, maar als het niet werkt kun je het als semi-leek maar beter gelijk opgeven, want om dat uit te zoeken is geen doen tenzij je echt van programmeren weet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.