19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesper

iFrames

Hallo mensen,

Ik ben bezig met een website. En het is de bedoeling dat de bovenbalk (navigatie) en de onderbalk (informatie) altijd op de vaste plek blijven staan en maar 1 keer geladen hoeven worden. Dat heb ik dus gedaan met iFrames. Maar nu wil ik dus dat de content in het midden veranderd wordt. Maar in plaats daarvan, opent hij die in een nieuw venster. Klik op home voor een voorbeeld.

http://www.jesperswebdesign.nl/C4U/CSS/index.html

Mijn flash knop heb ik deze actie meegegeven.

on (release) {
    getURL(“home.html”, “mainFrame”);
    }

:?

Bijdrager
    tijs

Is het dan niet handiger om te werken met een frameset van drie frames. Het wisselen van de pagina in het middelste frame gaat dan ook als vanzelf. Dat iframe hoef je dan ook niet te gebruiken.

Je kan deze code gebruiken:

[code:1:9f6f45fa80]<html>
    <head>
    <title>Untitled Document</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    </head>

<frameset rows="80,*,80" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
    <frame src="HIEREENPAGINA.html" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
    <frame src="HIEREENPAGINA.html" name="mainFrame">
    <frame src="HIEREENPAGINA.html" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize>
    </frameset>
    <noframes><body>
    </body></noframes>
    </html>[/code:1:9f6f45fa80]

Alle pagina’s geef je dan als target “mainFrame”, dan laadt ie vanzelf in het midden.

Bijdrager
    Jesper

Maar dat zou hij dan nu toch ook moeten doen???

En wat bedoel je precies met target?
    Is deze niet goed?

on (release) {
    }

Beetje vaag…

Bijdrager
    tijs

Ik heb nog nooit iframes gebruikt, dus ik weet ook niet precies hoe het werkt. Met de target werk je als volgt: links naar pagina’s die je wil openen in het middelste frame zien er als volgt uit:

[code:1:4d2a7c025c]<a href="PAGINADIEJEWILOPENEN.html" target="mainFrame">Naam Van Pagina Die Je Wil Openen</a>[/code:1:4d2a7c025c]

Bijdrager
    freshface

Nadeel van gewoon een frameset :
    Als je dan in het middelste deel een scroll bar hebt , dan shuit de opmaak een deel naar links.
    Als je een iframe plaatst , dan schuift er niets op.

Bijdrager
    Jesper

Oke, bedankt voor jullie reacties. Maar ik wil dus in flash een nieuwe pagina aanroepen, dus niet in HTML, dus dan moe’k OnRelease nog wat gebruiken neem ik aan.

En dan in het midden inderdaad zoals broer konijn zei:) dat je dan door dde tekst heen kunt scrollen van boven naar beneden, dus met iFrames. Maar hoe doe’k dat nu dan? Want er is geloof ik iets veranderd waardoor het niet werkt.

De hele mikmak kun je hier downloaden…

Thx

Bijdrager
    Deskman

Een iFrame heeft ook gewoon een naam, je geeft dan als target die naam op. Ik ben weer niet zo bekend met Flash, maar dit lijkt me de truc.

Zoiets:[code:1:fa10f05eac]<iframe name=body frameborder="0" width="500" height="500" scrolling="right"> enzovoort[/code:1:fa10f05eac]

Bijdrager
    Henque
    ”Jesper”

on (release) {
    }

”je

de target is goed, maar in je timeline laat je’m enkel in je éérste frame daar naar toe gaan en de rest naar de target “iframe”
    Na on (rollOver) laat je’m naar frame 5 gaan, daar is je target niet meer “mainFrame”
    Dan wilt’ie naar de target “iframe” terwijl je geen iframe in je html hebt zitten

”navigation2.swf”

}
    on (release) {
    getURL(“home.html”, “iframe”);
    }

”html”

<html>
    <head>
    <title>Jesper’s Site</title>
    <meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859-1″>
    </head>

<frameset rows=”64,*,64″ frameborder=”NO” border=”0″ framespacing=”0″>
    <frame src=”navmenu.html” name=”topFrame” scrolling=”NO” noresize >
    <frame src=”main.html” name=”mainFrame” scrolling=”NO” noresize>
    <frame src=”bottom.html” name=”bottomFrame” scrolling=”NO” noresize>
    </frameset>
    <noframes><body>

</body></noframes>
    </html>

Bijdrager
    Jesper

Wow,

Thx man, ga het straks als ik thuis ben even uitproberen :)

Moderator
    Strifer

vergeet je doctype niet he….

bijv:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC “-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN”>

(moet voor de eerste html tag komen)

Bijdrager
    Thom
    ”konijn”

Nadeel van gewoon een frameset :
    Als je dan in het middelste deel een scroll bar hebt , dan shuit de opmaak een deel naar links.
    Als je een iframe plaatst , dan schuift er niets op.

Precies, alleen netscape 4 doet moeilijk de rest is ok.
    Ik gebruik het ook af en toe, voor de rest werkt het precies het zelfde als gewone frames.

Bijdrager
    Jesper

Doc type?
    Das toch helemaal niet belangrijk?

Bijdrager
    Jesper

Hallo daar bennik weer,

http://www.jesperswebdesign.nl/C4U/CSS/index.html
    Daar staat het geval dus. Als je nu op Home klikt, dan wordt hij dus in het blauwe kader geladen. Maar als je het venster kleiner maakt dan komt er geen scrollbalk. En als ik bij index.html voor Mainframe scroll op YES zet. Dan krijg ik wel een scrollbar maar dan wordt hij zo: http://www.jesperswebdesign.nl/C4U/CSS/scroll.html
    En wordt het hele blauwe vak naar links verschoven.

Hoe voorkom ik dit?

Bijdrager
    Bert

Wat zijn iframes?

Thanks…

Bijdrager
    freshface

iframe : inline frame.
    Met de code voor de iframe , kan je gelijk waar in een HTML pagina een andere pagina oproepen en kan deze waarden meehebben

<iframe src=”” width=”” height=”” frameborder=”0″ scroll=”auto”></iframe>

En dat is zeer handig:)

Bijdrager
    Jesper

Maar hoe verkom ik nu dat die scrollbalk mijn opmaak verschuift?

Bijdrager
    Jesper

Ik snap er nog steeds geen ene reet van, na veel geklooi ben ik er nog niet uit. Kan iemand misschien een voorbeeld geven?

Ik zou het erg op prijs stellen:)

Bijdrager
    Thom

http://www.meerstroom.nl/leerling
    Daar staan een aantal iframes in, zoals het blauwe stuk rechts

Bijdrager
    Deskman

Ik snap niet meer wat je probleem is.
    Maar een iframe kun je scollen aan en uit zetten scrolling=yes. Als je dan zorgt dat de pagina in je iFrame wat smaller is (framemaat=inhoud + scrollbar) dan staat daar altijd een scrollbar. Dit voorkomt dat de bar ineens in beeld komt en een deel van de breedte wegneemt.
    Scrolling=no zet scrollbars uit maar als de inhoud op een of andere browser (door lettergrootte of iets anders) groter wordt dan je iframe is deze inhoud niet te lezen.
    Een lastig puntje is dat niet alle browsers er even goed mee omgaan. Je kunt ook nog scrolling=right aanzetten, maar die wordt niet overal geaccepteerd. Hiermee zet je je horizontale scrollbar op auto en rechts op yes, dus altijd in beeld. Hiermee krijg je meestal geen horizontale bar meer. Ook dit is niet overal even goed ondersteund (bij Safari wel)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.