9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    queenfan

ifixit.com

Een korte vraag heeft er iemand wel eens iets besteld via ifixit.com??

Uit een ander onderwerp over het upgraden van mijn HDD blijkt dat hoogstwaarschijnlijk mijn kabel tussen de HDD en logicboard niet helemaal goed meer is.

Eventueel vervangen kost via iCentre rond de €100,- terwijl het kopen en verzenden via iFixit.com €40,- en het vervangen is niet moeilijk.

Bijdrager
    borisboef

Prima shop!

Bijdrager
    Ir.Bob

Zitten er voor die €40,- de verzendkosten er al bij in gerekend? Gezien ifixit in Amerika zit kunnen die nog wel een hoog oplopen.

Moderator
    Night

De meeste recenties zijn inderdaad positief, de enige recenties die negatief zijn, betreffen hun hoge verzendkosten.

Bijdrager
    queenfan

@Ir.Bob, inclusief verzendkosten.

Zie: http://www.ifixit.com/checkout/shipping

Bijdrager
    Hansi2124

Is pas echt duidelijk als je een bestelling plaatst.

Bijdrager
    majorB

Hou rekening met invoerrechten. Na de levering van de superdrive voor mijn mini werd ik nog onaangenaam verrast door een aanslag van de douane uit Eindhoven.

Bijdrager
    queenfan

Ik kreeg een tip van iemand op tweakers waardoor ik waarschijnlijk dit alles niet nodig is, de SATA is een SATA 1,5. De schijf is een SATA 3 en dat i.c.m. EFI 1.7 zal problemen geven, de problemen die ik hier aangeef.

Ik ga dit vanavond proberen, dus downgraden naar EFI 1.6 en dan kijken of de schijf wel werkt.

Bijdrager
    queenfan

Heb net de EFI versie van mijn MacBook Pro gedowngrade naar EFI 1.6, het blijkt dat de SATA aansluiting op mijn MacBook Pro 5.4 een SATA 1 is.

Deze heeft blijkt problemen met de doorvoor van 3Gb of te wel SATA 3, althans dat is wat de persoon op tweeakters mij wilt doen geloven.

Zijn oplossing was dus het downgraden naar 1.6 en dat heb ik gedaan, wel vreemd trouwens mijn oude is ook een SATA 2 net als de nieuwe.

Kan eventueel proberen om alsnog te updaten maar zie er nog geen reden waarom.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.