6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

    Bijdrager
    gvanrijn

    [opgelost] iets vreemds met internetconnectie

    Ik loop tegen een vreemd probleem aan.
    Heb een 27″ iMac (eind 2015), hierop draai ik MacOs en onder Parallels ook Windows 10

    Dat liep een hele tijd goed tot ongeveer een maand geleden.
    Onder Windows draait alles prima: snel internet, geen problemen met Office 2016

    echter: onder MacOs lukt het mij niet meer om met mijn Office365 account permanent verbinding te houden. Ik krijg dan ook de melding dat er een probleem met mijn account is (terwijl het in de Windowsomgeving als een zonnetje draait)

    Verder: als ik Speedtest uitvoer geeft hij na 10 seconden aan dat de internetverbinding is verloren. (onder Windows geen probleem)

    En ook iTunes is niet te bereiken.

    Het lijkt er dus op dat er een probleem in MacOS zit dat hiervoor zorgt, maar geen idee hoe dit op te lossen.
    Heb niet zoveel zin om alles te formatteren en opnieuw in te richten.

    Iemand een suggestie?

    Alvast bedankt

    Groet, Gerard


    Moderator
    Night

    Heb je het volgende al gedaan:
    1) De betreffende connectie (ik weet niet of je WiFi of kabel gebruikt) verwijderen (selecteren en op ‘-‘-teken klikken) en opnieuw toevoegen
    2) Een locatie aangemaakt (met de betreffende verbinding)


    Bijdrager
    gvanrijn

    Respect!

    Dit lijkt te werken:-)

    Duizend dingen al gedaan, en veel lelijke woorden gebruikt. En nu is het ineens OK

    Hartelijk dank, en als er wat aan mankeert kom ik hier weer terug.

    Vr groet
    Gerard


    Bijdrager
    gvanrijn

    Helaas toch niet helemaal gelukt

    Hij doet het wel enige minuten goed, maar na een kwartier of minder zijn er weer dezelfde problemen.
    Het heeft duidelijk wel met de WiFi-settings te maken.

    Nog andere suggesties?

    Vr groet,
    Gerard


    Moderator
    Night

    Goed, je bent dus verbonden via WiFi.

    Klik eens met de ⌥ toets ingedrukt gehouden op het symbool in de menubalk en kies voor Open Wireless Diagnostics. Vul je wachtwoord in, kies voor Monitor my WiFi connection en laat deze een tijdje meedraaien. Aan het einde de stappen doorlopen een een rapportage laten maken.
    Ook kun je eens kijken naar http://www.speedtest.net, of je die disconnections terugziet in de grafieken.
    Stel ook je DNS van WiFi (te vinden onder de geavanceerd button) een in op die van Google: 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Wel eerst even je WiFi uitzetten, anders kun je de oude niet verwijderen en geen nieuwe toevoegen.


    Bijdrager
    gvanrijn

    Dank, vooralsnog lijkt het, zonder dit gedaan te hebben, na nogmaals een restart gisteravond allemaal goed te werken.
    Mochten er weer problemen zijn dan meld ik mij wel.
    Dank voor de hulp.

    Groet, Gerard

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.