10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Juultje

[Opgelost] Iets verwijderen van stramienpagina Indesign lukt niet

Goedemorgen, ik heb een vraag: ik ben bezig met bestanden die een bestaande opmaak hebben in Indesign. Nu staat er een teksttabel met tekst op een van de stramienpagina’s, maar wat ik ook doe, ik krijg het niet weg. Het item verwijderen van de stramienpagina helpt niet (het is dan daar wel weg, maar blijft op alle pagina’s staan) en zelfs het verwijderen van de stramienpagina zelf helpt niet. De tabel met tekst blijft op alle pagina’s in het document staan. Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg…? Ik zou heel dankbaar zijn:-)

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  Juultje.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    fatboysmart

Ik vermoed dat bij de opmaak de tabel is losgekoppeld van het stramien (command-shift-klik). Hierdoor is de koppeling met het stramien verbroken en staat er een kopie op de documentpagina. Doordat er geen koppeling meer is zal de tabel ook niet verwijderd worden op het moment dat je de tabel weghaalt op de stramienpagina.

Bijdrager
    Juultje

Dank je wel voor je reactie. Dit klinkt inderdaad heel aannemelijk. Weet je toevallig ook hoe ik dit kan herstellen zodat ik de tabel alsnog op de juiste manier kan verwijderen, waardoor hij ook echt weggaat overal?

Bijdrager
    fatboysmart

Ik denk niet dat je dit kunt herstellen. Dan zit er niets anders op dan de tabel op elke pagina handmatig te verwijderen.

Bijdrager
    Juultje

Ojee! Als dat kon, deed ik dat graag. Het punt is alleen dat ik de tabellen ook niet handmatig kan verwijderen. Ze staan op de pagina’s, maar ik kan ze niet selecteren… Heb ook al op alle lagen gekeken, maar daar is het ook niet mee opgelost. Ze staan op de tekstlaag, maar als ik die verwijder, verdwijnt dus álle tekst. Dat is nou ook weer niet de bedoeling;-)

Bijdrager
    fatboysmart

Heb je al Option-Command-L geprobeerd? (alles op spread ontgrendelen?) Ik wil eventueel wel naar het bestand kijken voor je (mocht je dat willen). Misschien vind ik iets, je weet nooit. Zo ja laat het even weten, dan stuur ik je een privé bericht met e-mail adres.

Bijdrager
    Juultje

Nog niet, dat zal ik proberen. Heb nu de bestanden niet bij de hand. Dank je wel voor je hulp, super fijn. Ik laat nog even iets horen.

Bijdrager
    mackerjack

kan het zijn dat die tabel ín de tekst staat en niet los ervan?

Bijdrager
    Juultje

Option-Command-L did the trick! Gelukt dus, heel erg bedankt!

Bijdrager
    fatboysmart

Graag gedaan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.