7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    snipper

Iets betere scanner software

Ik scan regelmatig een A4’tje voor de boekhouding. Dat kan via Fotolader, Voorvertoning etc. net zo goed als via ControlCenter (van Brother, de fabrikant van deze MFC).

Alleen worden de instellingen steeds op ‘nul’ gezet. Ik heb al de laatste driver versie geïnstalleerd maar dit helpt niet.

Is er scanner software die die instellingen (beter) onthoudt?

Bijdrager
    Shmoo

Dropbox heeft een intelligente bestand -scanner in de app gebouwd. Gewoon hartstikke vet in deze digitale wereld. Floep-floep ?

https://www.dropbox.com/help/9244

Moderator
    Night

Er is (naast de mooie en voor jou wellicht prachtig gecombineerde optie van Shmoo) eigenlijk maar één echte scanner app: VueScan.
    Controleer van tevoren wel even of jouw scanner wordt ondersteund.

Bijdrager
    snipper

Bedankt voor de tips.

Wel gortig dat een fatsoenlijke scannerdriver al $ 40 per jaar moet kosten. Ik scan vooral als ik de boekhouding bijwerk, een of twee keer per maand. Dan zou ik een paar euro per keer kwijt zijn, alleen maar om de instellingen niet tussendoor goed te hoeven zetten. :·\

Bijdrager
    KR1275

Ik heb nog nooit problemen met de Brother software gehad, ook niet met het vasthouden van instellingen. Zo slecht als de printer is (MFC9970CDW), zo goed is de software…
    Nu een HP. Deze printer is vele malen beter, maar de software… wel gemakkelijk dat ik pagina’s kan wissen voordat ik er een pdf van maak.

Voor die paar scans zou ik geen betaalde software aanschaffen.

Bijdrager
    snipper

Ooit kocht ik voor ‘in de uitverkoop’ voor ƒ 1.250 een Apple LaserWriter Select 310. Een vermogen voor mij toen. Toen Apple overstapte op USB kon ik die op het laatst niet meer aansluiten.. Daarna heb ik diverse inkjets van diverse merken gehad en zelfs een kleuren-laserprinter van Samsung. In vergelijking zijn ze spotgoedkoop maar na 1,5 jaar gaat de printkwaliteit dramatisch achteruit en moet je een nieuwe kopen of nieuwe onderdelen waardoor hij total loss is.

Ik heb slechte ervaringen met HP en Epson, maar dat is alweer meer dan tien jaar geleden. Canon en Brother bevielen tot nu toe beter, ook qua software. Nu heb ik een Brother MFC-J6920W en dat gaat al een paar jaar goed, maar nu reageert hij soms niet. Herstarten (van de printer) helpt maar dan moet je de stekker er echt uit halen en met de aan/uit-knop ingedrukt weer inpluggen, anders zet hij zichzelf meteen weer uit.. Feitelijk ook weer bizar dat dit nu ineens de kop opsteekt terwijl er niets aan de hardware en software veranderd is.

Het zou natuurlijk beter zijn, ook voor het milieu, als je maar één keer in de tien jaar een muliti-functional zou kopen, die het dan ook echt goed blijft doen, maar dan ben je voor een scanner/printer met deze mogelijkheden (dubbelzijdig scannen/printen, ook op A3, draadloos, ook A3 dubbelzijdig scannen via de ADF) een veelvoud van de € 300 kwijt die ik voor deze betaalde. Bij mijn lage aantallen printjes/scans vind ik € 300 meer dan genoeg, want niemand garandeert dat die duurdere apparaten tien jaar mee gaan.

Bijdrager
    404

Niet per definitie voor documentjes (maar het werkt wel! had er wat A4 schemaatjes mee geimporteerd), maar ik vond deze foto scanner app van Google laatst ook erg handig: https://itunes.apple.com/us/app/photoscan-scanner-by-google/id1165525994?mt=8

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.