11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Rub3n

iepngfix.htc werkt (bijna) perfect!

Hoi,

Ik heb een probleempje.

Ik heb een iepngfix.htc toegepast op een site waar ik mee bezig bent. Werkt perfect alleen hij “snoept” een aantal pixels van een link af.

Zie: http://mac.webstylerz.nl/vandenberg/index.php (in IE6 bekijken) Zodra ik de background images verander in een .jpg (en de iepngfix dus niet in werking treedt) is er niks aan de hand.

Bijdrager
    tarun

Bedoel je dat er achter [management support] “ier de content” staat (zonder H)?

Bijdrager
    Rub3n

Ja, maar dat wordt veroorzaakt door het probleem.

Het probleem is dat de “buttontjes” niet strak tegen elkaar aanzitten. Er wordt iets afgesnoept. (de boel schuift niet op, aangezien hij onderaan netjes binnen het kader zit)

En het hele menu is een pixel of 5 naar rechts geschoven.

Bijdrager
    Hailstorm

Dat is een verdraaid utigebreide HTC. Is daar een bepaalde reden voor?

Probeer deze Javascript eens, werkt bij mij altijd als een zonnetje:
    [code:1:10c74245be]function fixpngs(){
    var arVersion = navigator.appVersion.split("MSIE")
    var version = parseFloat(arVersion[1])

if ((version >= 5.5) && (document.body.filters)) {
    var l = document.getElementsByTagName(’img’);
    for(i=0;i<l.length;i++){
    p = ‘/LOKATIE_NAAR_JE_TRANSPARANTE_GIF’;
    n = l[i].getAttribute(’src’);
    g = n.toLowerCase();
    if(g.substring(g.length-3)=="png"){
    l[i].setAttribute(’src’,p);
    l[i].style.cssText="filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src=’"+n+"’)";
    }
    }
    }
    }

window.onload = fixpngs;[/code:1:10c74245be]

Bijdrager
    MichMich

Als alle developers nou eens zouden stoppen met de support voor IE6…

http://ie6update.com

Bijdrager
    Hailstorm
    ”MichMich”

Als alle developers nou eens zouden stoppen met de support voor IE6…

Helaas een utopie. Zolang een zéér groot gedeelte van bedrijfs-pc’s nog steeds op IE6 draait zal iedere developer nog steeds rekening ‘moeten’ houden met de tekortkomingen van deze versie.

Beetje kip-en-ei-verhaal…

Bijdrager
    tinus_omt

Je kunt er ook voor kiezen dat je site wel werkt in IE6, alleen dat het er lelijk uitziet. Zoals wat je krijgt als je deze “fix” niet toepast.

Bijdrager
    Sbojevets

Ik ben het met MIchMich eens, kappen nou om die browser te ondersteunen. Wat een gezeur je hier als ontwerper en webbouwer wel niet van hebt. Al die tijd die je steekt in de fixes! Als iedereen de browser negeert, dan gaat de wereld vanzelf wel updaten!

Nu zie ik regelmatig (oudere) mensen zo’n update melding wegklikken alsof het spam is! Dan wordt ik ook boos ook. Ik update toch ook m’n Firefox en Safari regelmatig. Wat is dat nu voor moeite?

En bedrijven gebruiken het nog? Waarom? Die browser is zo lek als een mandje, nee da’s lekker voor je bedrijfsgegevens die je online gebruikt!

Trouwens, gooi alle versies van IE maar in de vuilnisbak… :x

Ik zeg, afschieten IE6.

Bijdrager
    Emiel L

Nu zie ik regelmatig (oudere) mensen zo’n update melding wegklikken alsof het spam is! Dan wordt ik ook boos ook. Ik update toch ook m’n Firefox en Safari regelmatig. Wat is dat nu voor moeite?

Waarom zouden ze. Iemand heeft ooit de wijze woorden ‘if it works, don’t fix it’ geroepen.

En dan nog, voor veel digibeten is zo’n update melding net zoiets als een ‘fix your spyware now’-advertentiemelding, en het is ze verteld bij zoiets NOOIT op ‘ja’ te drukken:)

De oplossing is gewoon stoppen met IE6 te ondersteunen, dan gaat het probleem vanzelf weg.

Bijdrager
    Xenophon

IE6 is gedaan nu. Als de basisfunctionaliteit er is voor IE dan is het goed. Zelfs Facebook en Tweakers laten de ondersteuning langzaamaan varen.

Bijdrager
    Rub3n

Makkelijk praten. Zolang grote bedrijven hun complete netwerk en intranets hebben gebouwd voor IE6, zal hier voorlopig geen verandering in komen.

Ik wil mijn klanten gewoon een website geven die werkt! klaar!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.