20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    tfmichie

Iemand zin om te chatten via iChat AV?

Hey allemaal!

Heb net een iSight gekocht (jeeeej!). Ik heb echter voorlopig maar 1 persoon in m’n lijstje met een digicam (videocamera), maar hij heeft thuis enkel een ISDN-lijn. Binnen enkele maanden (als ik weer op kot (kamers) zit, gaat mijn moeder ook een iBook en iSight kopen en dan kunnen we gezellig babbelen.

Daarom mijn vraag… iemand vrijwilliger om ff te videochatten? Ben wel een Belg, dus let niet op mijn accent dat een beetje uit te toon valt op dit (supergezellige) Nederlandse forum:-)

M’n .Mac adres is Tijs.Michiels @ mac.com

Groetjes!

Tfmichie

Bijdrager
    helix

tijs
    je kan gemakkelijk buddy’s verzamelen in iChat
    gewoon inloggen op macosx (command g en dan macosx intypen)
    kom je in een groep terecht en kan je gewoon iemand daar uitnodigen door ondermeer te klikken op het camera icoontje naast de naam.

buddy’s sleep je gewoon in je buddy venster om die aan jou lijst toe te voegen
    doen

PS ik ben ook Belg met een gek accent, maar die nederlanders hebben evengoed een gek accent hoor;-)

Bijdrager
    tfmichie

thnx voor de tip! Spijtig genoeg niemand aanwezig met een cam voor de moment

Bijdrager
    Stuif Meel

Ik snap het niet zo goed geloof ik, ik heb nog geen isight maar binnenkort wel. Maar ik snap niet waar je command g in moet geven?
    In safari of in ichat, en inloggen gewoon op de site?

mick
    (ook belg)

Bijdrager
    FG

Mickey,

Command + G is in iChat.
    Nieuwe Chatroom
    Vul macosx.nl in en je komt in de ‘room’.

Heb ook een iSight, maar nog niet echt kunnen testen met een andere gebruiker. Wie ?

Bijdrager
    Amsterdam

Mensen hoeven niet perse een iSight te hebben om met je te kunnen videochatten. Een one-Way-Videochat is mogelijk maar ook een videochat met iemand die ook een cam heeft, ook al is het geen iSight. Ik heb bij wijze van spreken die iSight vanaf moment 1 en ben ongeveer 24/7 aanwezig in de bovengenoemde iChat-room MacOSX.

Dus heren: Appeltje G, typ: macosx, and join the insanity.
    I’ll be waiting…..

Bijdrager
    iJack

Ik heb net een iSight aangeschaft en aangesloten. Ik lees in dit draadje dat ik in iChat appeltje-G moet intoetsen om in de macosx chatroom te komen…. Ik doe iets fout wat ik kom niet in een chatroom… (hoor alleen maar een “boinkje’…

Wie weet wat er fout gaat?

Thanks!

Jaap.

Bijdrager
    remcodb2

In tiger is het shift-appeltje-G :), anders doe je via het menu archief –> ga naar chat…

Bijdrager
    dardow

Ik waag me niet aan ichat, ik vind het k*t. Pas als het goed samen gaat met msn wil ik t wel is proberen.

Bijdrager
    Amsterdam

Remcodb2, hey goed die melding van appeltje-shift-G in Tiger. Thanks!

Bijdrager
    iJack
    ”remcodb2″

In tiger is het shift-appeltje-G :), anders doe je via het menu archief –> ga naar chat…

That did the trick!

Thanks!

Het is er wel heel erg rustig overigens….

Groet, Jaap.

Bijdrager
    Amsterdam

Haha om 07.41 uur zal het niet écht druk zijn nee haha! Ik kom er eigenlijk nauwelijks, maar doorgaans hangen er wel een zooitje mensen rond zo na werktijd. Maar zeker weten doe ik het ook niet.

Bijdrager
    iJack

klopt!;-) Maar gisteravond heb ik ook geprobeerd en toen leek het ook wel 7 uur ’s morgens! :?

Ik heb nu een tijdelijk mac account aan moeten maken (werkt 2 maanden) Kan het ook anders of zit ik vast aan een mac account als ik wil chatten via iSight? (ik wil gewoon een keer proberen en kijken hoe het werkt…

Bijdrager
    Amsterdam
    ”iJack”

klopt!;-) Maar gisteravond heb ik ook geprobeerd en toen leek het ook wel 7 uur ’s morgens! :?

Ik heb nu een tijdelijk mac account aan moeten maken (werkt 2 maanden) Kan het ook anders of zit ik vast aan een mac account als ik wil chatten via iSight? (ik wil gewoon een keer proberen en kijken hoe het werkt…

Een .Mac-account hoef je geenszins te hebben om gebruik te kunnen maken van iChat of iChat + iSight. Met een AIM-account kom je heel ver en daar kan je prima iChat mee op.

Hier kan je je registreren voor een AIM screenname, bevestig de mail die je van AIM gemaild krijgt en get yo’ ass online.

Succes!

Bijdrager
    XyonN

Een .Mac account is nog niet zo erg hoor. Hij is net zo gratis (voor iChat dan) als AIM….
    Tenzij je er meer mee wilt doen.

Bijdrager
    Amsterdam

Dit draadje krijgt een zodanige wending dat ik ‘m ga moven naar iApps, oude link blijft in de Lounge evengoed!

Bijdrager
    iJack

dank je voor de tip Amsterdam!

Volgens mij is een Mac. account maar 2 maanden gratis…

Bijdrager
    Amsterdam

Ja dat klopt. Ikzelf heb wel een betaald account, maar om heerlijk eerlijk te zijn, ik doe er weinig mee. Ik ben wel zó’n freak dat ik persé een .Mac-account wilde hebben destijds, maar echt nodig is het niet hoor! Veel plezier met je AIM-account!

Bijdrager
    iDayDreamer

Heb je toegevoegd.

Ik heb GEEN cam, maar wil wel eens testen of mijn o zo geweldige (klote%(&^$^%#$%) lijn van Zeelandnet het trek.

Spreek je via iChat (waarschijnlijk pas na het weekend)

iDD

Bijdrager
    iDayDreamer

Hey, ik heb je toegevoegd.

Ik heb wel GEEN cam, maar ik wil wel eens testen of mijn geweldige (NIET dus) zeelandnet lijn het trekt. Want volgens mij is iChat een stuk zwaarder dan MSN met de videocam

Spreek je via iChat (waarschijnlijk pas na het weekend)

gegroet,
    iDD

EDIT: Oeps, ik krijg continue fout melding in het forum als ik een bericht post of naar een ander deel van het forum wil. sorry voor de dubbel post

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.