11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Pocahontas

Iemand verstand of ervaring met I-Photo???

Als ik een wijzing maak in een foto, dan wordt deze opgeslagen in de bibliotheek. echter verplaats ik deze bewerkte foto naar bv mn bureaublad, komen in eens alle wijziging te vervallen en heb ik weer het origineel.

Ik snap er nix van.:x

Helluuupppp

Moderator
    unSOUND

En als je de foto exporteert, in plaats van gewoon te slepen ?

Bijdrager
    Pocahontas

Overigens als ik naar Finder ga en dan het icoontje “Afbeeldingen” aanklik zie ik daar een map iPhoto Library.
    Klik ik daarop krijg ik vier icoontjes, te weten Library.iPhoto, AlbumData.xml, iPhoto.ipspot en Dir.data.

Klik ik vervolgens op Library.iPhoto, krijg ik de bibliotheek te zien en een melding (in apart kader) Onleesbare bestanden: 1

Wat houd dit in? :roll: (behalve dan dat het bestand onleesbaar is…. ik kan dat hele bestand niet vinden???)

Bijdrager
    Pocahontas

Nee dat lukt ook niet, Ik had de foto in sepia gewijzigd, maar toen ik het ging exporteren veranderde de foto gewoon weer terug naar het origineel….

Bijdrager
    mr_omvlee

Het klopt wel dat iPhoto (zullen we de naam houden zoals ie is?) de thumbnails niet bijwerkt, maar de afbeelding zelf zou wel veranderd moeten zijn

Bijdrager
    Mendoza

sterker nog, hij bewaart het origineel ergens anders.

als je de foto naar het buroblad sleept dan zie je inderdaad de originele foto. als je er op klikt en de foto opent met voorvertoning ofzo, dan heb je gewoon de bewerkte foto.

Bijdrager
    Pocahontas

Oke maar als ik de bewerkte foto nou wil gebruiken op internet? Kan dat wel met dit programma?

Bijdrager
    Mendoza

ik begrijp je probleem niet. die foto wordt gewoon bewerkt opgeslagen. waar je hem ook voor gebruikt.
    als je een tekstbestand bewerkt en verstuurt komt toch ook niet de vorige versie aan . . . . ?

Bijdrager
    mr_omvlee

geef me een reden waarom dat niet zou kunnen :wink:

Bijdrager
    Pocahontas

Reden: bij mij werkt het dus niet…. ik zal wel iets fout doen, maar ik snap niet wat dan.

vb ik wil bij exposuremanager een bewerkte foto uploaden. Als ik ga kijken welke foto ik wil uploaden, dan mag ik alleen maar uit de onbewerkte foto’s kiezen. Die bewerkte foto’s zijn nergens te bekennen. :oops:

Bijdrager
    Dbakker

Volgens mijn informatie & dat sluit aan bij je bevindingen:

– in iPhoto bewerk je de foto’s niet werkelijk maar geef je je foto’s een serie bewerkingen mee die in een separaat bestandje worden opgeslagen.
    – het origineel blijft bestaan mits het programma aangeeft dat het de bewerkingen onherstelbaar doorvoert.
    – pas bij het exporteren, afdrukken etc. van je foto’s worden de wijzigingen op dat specifieke exportbestandje, afdrukje etc doorgevoerd.

Kortom: wil je nu je foto’s gebruiken voor internet dan kun je ze het beste vanuit iPhoto exporteren. Pas dan maakt iPhoto een kopie aan en voert alle bewerkingen feitelijk door. Je kunt ze ook uit het programma slepen naar je bureaublad. Dat heeft hetzelfde effect.

Misschien helpt dit inzicht je.:P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.