9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Iemand praktijkervaring met een eigen domein aan Office koppelen?

Ik heb een aantal sites voor een bedrijf gehost bij TransIP en nu deze ongeveer twee jaar bij TransIP gehost staan begint het gezeur met spam. Op nare dagen 25 mailtjes per dag die ze missen met hun spamfilters.

Nu loop ik al een hele periode met het idee om alle diensten bij TransIP weg te halen want hun prijs kwaliteitverhouding is niet wat het moet zijn. Probleem is alleen tijd, het overzetten en ombouwen van de websites kost gewoon te veel tijd die ik nu niet heb daarom dacht ik laten we het mailgedeelte al eens weghalen bij de IT cowboys en verplaatsen naar een serieus alternatief. 🤠

Volgens mij zijn er twee opties. Google’s G Suite / Gmail en Microsoft Office / Outlook. Mijn voorkeur gaat uit naar de laatste van beide omdat ik sinds een tijdje zelf een outlook account ben gaan gebruiken en hun spamfilter maakt mij meer dan blij.

Nu zoek ik mensen die praktijkervaring hebben met een eigen domein koppelen aan Outlook/Office. Dit is een bepaalde optie die volgens mij alleen in Office 365 (zakelijk?) zit.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo.

Het spamfilter bij Neostrada, werkt tegen verwachting zeer goed…

Verbaas me dat je ooit voor TransIP hebt gekozen als hoster.

Bijdrager
    bcgraaf

Zo werk ik vaker. Ik host alleen de website en het domein via transip en de mail laat ik via Office365 verlopen. Werkt goed. Je moet alleen wat DNS records aanpassen bij transip. Office365 geeft zelf aan welke.

Bijdrager
    Shmoo

Dat begrijp ik. Heb jij toevallig ook een informatiepagina van Office met wat uitleg want via Google is het allemaal heel moeilijk te vinden. Microsoft verstopt dat allemaal best goed.

Misschien kun jij vanuit de Office instellingen omgeving op een linkje drukken naar de juiste pagina.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Volgens mij zijn er twee opties. Google’s G Suite / Gmail en Microsoft Office / Outlook.

Gmail werkt natuurlijk goed en is prima in staat om spam te filteren. Ik heb klanten die al hun mail via Google laten gaan. Wat ik zelf nooit zou doen of iemand zou aanraden vanwege de privacy.

Office/Outlook heb ik geen ervaring mee.

Andere optie zou een betrouwbare e-mail provider kunnen zijn. Ik heb zelf voor een vereniging een account aangemaakt bij mailbox.org. Zo zijn er natuurlijk meer, zoals ZOHO mail.  Die bieden ook “office” achtige applicaties zoals afspraken, kalender, documentuitwisseling etc.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 23 juli 2018 om 11:00</p>
    @shmoo.

Het spamfilter bij Neostrada, werkt tegen verwachting zeer goed…

Verbaas me dat je ooit voor TransIP hebt gekozen als hoster.

Dat kwam vooral omdat deze ‘klant’ al bij TransIP zat op een VPS Blade gedoe. Dat heb ik allemaal meteen opgeheven en gewoon losse WordPress hostingpakketjes voor genomen.

NEOstrada heb ik idd. ook geen problemen mee. Kost bijna niets, en is naar verwachting zeer goed en betrouwbaar. Het gaat om sites met 5000 views per maand. Dat is allemaal makkelijk te hosten op eenvoudige en goedkope servershit.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

Neostrada gebruikt ApacheAssasin, heb SpamTheshold op 5 staan, tevreden over de resultaten.

Google doet het net iets beter, maar ga daarvoor niet mijn ziel verkopen aan Google…

De allergoedkoopste pakketten bIj NS kunnen wat traag zijn, wat meer betalen scheelt heel veel…

Ben al jaaaren klant bij Neostrada (nadat ik huilend bij TransIP was vertrokken), nooit enige probleem meegemaakt.

Email support is subliem, vrijwel direct response en (meestal) zeer deskundig, uit het antwoord kan je direkt opmaken dat je de verkeerde mens hebt, stel de vraag opnieuw en het is opgelost…

Bijdrager
    bcgraaf

@shoo ik zal van avond even inloggen op het afmin portaal om te kijken of er een info pagina te vinden is.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb al iets gevonden.

Mooi product dat YouTube!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.