7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iljavanroon

Iemand ervaringn met OED onder Virtual PC?

Het enige dat ik mis na mijn switch naar Mac is de computer-versie van de Oxford English Dictionary.
    Het is gewoon het meest wonderbaarlijke en spannende woordenboek ooit gemaakt! En de uitgever heeft gezegd geen Mac-versie te gaan maken door de beperkte markt….

Heeft iemand ervaring met het draaien van de Windows-versie onder Virtual PC op een Mac? Als dat enigszinds te doen is dan ga ik zo beide paketten kopen!

Bijdrager
    WouterP

ie is enigzinds te doen zag ik bij een vriend, je opent gewoon windows als application volgens mij en je kunt alles wat je met zon PC ding doet, dus ook dat woordenboek downloaden

Wouter

Bijdrager
    davedive

Eigenlijk is veel afhankelijk van je hardware.

Tot voor kort was VPC niet ècht een alternatief voor een pc qua snelheid. Vermoedellijk is dit nu wat verbeterd sinds versie 7 maar als je niet over een dual processor beschikt (G5 1,8 dual bv.) (ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat de Virtuele pc een Pentium II 550 is of zo) dan zou ik eerder kijken naar een tweedehands portable met minimum windows 2000 of zoiets : Kan je via netwerkkabel via remote desktop beter de windowsprogramma’s draaien (ben dit zelf aan het uitzoeken dus meer kan ik er nu nog niet over kwijt).

Groeten
    Davedive

Bijdrager
    trabant

Is de Oxford niet gewoon online te raadplegen, of was dat de Webster’s?

Bijdrager
    vanquish

effe een beetje off topic… heb er laatst aaar gezocht maar kom het niet vinden.. wat zijn eigenlijk de minimale systeemeisen voor vpc 7.

Heb vroegen ook gewerkt met OED en ben benieuwd of ik het dus alwee kan gebruiken op deze manier.

sorry iljavanroon dat ik het er even zo tussendoor gooi, maar een nieuwe treat hiervoor openen ging me wat ver.

Bijdrager
    iljavanroon
    ”trabant”

Is de Oxford niet gewoon online te raadplegen, of was dat de Webster’s?

Ja dat is het, maar dat kost 190 pond exclusief 17.5% VAT per jaar en dat vind ik redelijk wat voor iets dat je niet later in je bezit houdt. De CD-ROM kost 250 pond en het gedrukte woordenboek kan je vanaf een $2000 krijgen (het heeft meer dan 20 delen, meer dan 2 meter breed). Ik houd ontzettend van papier, maar zo’n groot woordenboek werkt gewoon niet als je snel wilt zoeken en dwarsverbanden wil vinden. De CD-ROM is ideaal, je kan snel doorklikken en zo….

Zucht….was er maar een Mac versie.

Bijdrager
    Festinger

maar als je niet over een dual processor beschikt (G5 1,8 dual bv.) (ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat de Virtuele pc een Pentium II 550 is of zo) dan zou ik eerder kijken naar een tweedehands portable met minimum windows 2000 of zoiets :

Hier ben ik het niet mee eens.
    Ik heb een ibook met g4 1.2 Ghz processor en 768mb geheugen. VPC draait prima. Voor mijn gevoel is de rekensnelheid vergelijkbaar met een Pentium III 500, en zo’n pentium is helemaal niet zo traag. De grafische snelheid is wel minder, de beeldopbouw gaat niet erg snel. Maar sneller als bijvoorbeeld de meeste PC-op-afstand besturingen, zoals VNC.
    Ik ken de Oxford English Dictionary niet, maar ik gebruik VPC 7 wel voor woordenboeken waar ik nog geen Mac vervanger voor heb. Voor het het Van Dale woordenboek bijvoorbeeld. Verder volg ik een college waar een CD-rom bij hoort die alleen voor windows geschikt is. Hiervan heb ik een disk image gemaakt (.dmg) in de Mac osX omgeving en die is in VPC te benaderen alsof het een gewone CD-rom is. Dit werkt behoorlijk vlot omdat de informatie dan eigenlijk op de harde schijf staat.

Het aanschaffen van een extra windows portable vind ik niet zo’n goede oplossing. Ten eerste neemt deze bureau-ruimte in. Voor onderweg is het helemaal onhandig lijkt me. En on-line woordenboeken zijn alleen oplossing als je ook daadwerkelijk online kunt zijn. Onderweg kan dat meestal niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.