8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Ief

Iemand ervaringen met Lab9 in België?

Hoi iedereen,

Ik ga mijn ouwe getrouwe powermac G5 vernieuwen door een mac pro.
    Nu ben ik op zoek naar een goeie winkel in België met service en indien nodig een bekwame hersteldienst.

Mijn powermac G5 komt van Switch maar denk eraan om eventueel met een andere winkel in zee te gaan.
    Ik heb nogal nare ervaringen met de hersteldienst van Switch vandaar. Uiteindelijk werd het opgelost hoor daar niet van maar het heeft heel wat tijd en energie gekost.

Ik vraag me af op lab9 (www.lab9.be) een goeie Apple winkel is.
    Zijn er hier mensen die bij Lab9 gekocht hebben of nodig gehad hebben voor herstelling op dergelijke?

Bijdrager
    virusbeatbox

Beste lef,

ik ben afkomstig van Aalst en zoals je wel zult weten heeft Lab9 een winkel in Aalst en Kortrijk.
    Ik heb vorig jaar mijn iMac 24″ daar gekocht, 2dagen nadien bleek mijn grafische kaart los te zitten waardoor er vaak dode pixels op mijn scherm kwamen. Ik heb deze dan teruggebracht en deze werd vervangen door een gloednieuwe iMac (met plastiek beschermfolie enz… er nog rond). Dus de service is zeer goed!

Bijdrager
    LighScan

Dat wilt niet echt iets zeggen over de service, als er een defect optreed binnen de < 7 dagen na aankoop, wordt dikwijls gewoon een nieuw model meegegeven.

Bijdrager
    virusbeatbox

Zoals je zegt, ‘dikwijls’, niet altijd dus. Bij Lab9 was er geen sprake van een discussie of een probleem hierover. Gewoon de kapotte imac over de toonbank geven en ik kreeg onmiddelijk een nieuwe…

Bijdrager
    MacBeer2

Op internet kom je meestal alleen negatieve reakties tegen over een bepaalde winkel (vooral hier). Ga zelf naar de winkel, laat je voorlichten en beslis op basis van deze ervaring of je daar je nieuwe Mac wil halen. Rondvragen naar ervaringen brengt je nooit een eenduidig antwoord op. Sommige mensen zijn lyrisch over een winkel en sommigen zetten in diezelfde winkel nooit meer een stap binnen omdat ze daar ooit hun zin niet kregen.

Bijdrager
    Jens

Over Lab9 heb ik niet veel te zeggen, maar zoek je echt een goede winkel met service is Digame in Leuven zeker een aanrader! Het is natuurlijk een heel eind uit jouw buurt.

Lid
    lEl

Sinds heel vroeger ging ik naar Leuven, ben 1 keer naar Lab9 gegaan omdat Leuven me opeens te ver leek, maar de trip is het zeker waard. Ik heb immers een slechte ervaring met Lab9:
    de MacBook van mn moeder had slecht RAM (fabrieksgeheugen) en had dus kernel panics. We brachten hem terug naar Aals. Ze herinstalleerden hem. Wat het probleem niet oploste. We brachten hem een tweede keer binnen, ze deden hetzelfde (probleem dus nog steeds niet opgelost). De derde keer ging ik mee, gaf hen een subtiele hint dat dat het probleem was, dan was het inorde.
    Ze waren niet altijd even vriendelijk.

Bij Easy-m een gelijkaardig probleem gehad met mijn MacBook Pro (had RAM laten upgraden door hen), het was ook slecht geheugen. Na mijn probleem uitgelegd te hebben wisten ze meteen wat er was, zonder erbij te zeggen dat het ram onlangs geüpgraded was. Zonder boe of baa werd het opgelost
    Sindsdien ga ik terug naar Leuven voor mijn Macs.

Vorige week nog mijn oude MacBook binnengebracht in Leuven voor splintering aan de topcase (wordt gratis hersteld door Apple in uitgebreide garantie). Ik vond de factuur niet meer, hebben hem aangenomen zonder er een probleem van te maken. Woensdagochtend kreeg ik telefoon dat hij al klaar was.

Voor mij is Leuven dus the place to be

Bijdrager
    Rik de Belg

Heb al verschillende zaken gekocht bij Lab9 in Aalst.
    Heb geen klagen over de service.
    Enige nadeel is dat er zaterdags altijd veel volk in de winkel is en dat je dan wel wat moet aanschuiven.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.