9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Iemand ervaring met Zoho

Zoals de titel omschrijft…

https://www.zoho.eu/mail/

Het gaat mij vooral om het mail gedeelte, als alternatief op G Suite van Google. Ik ben (voorzichtig) begonnen met alle webhosting pakketten op te zeggen vanwege de switch naar serverless systemen. Echter hiermee verlies je ook de optie tot mailen die standaard bij webhosting zit. Nu is dat qua kwaliteit niet zo erg want dat is sowieso altijd extreem basic en lowbudget omdat webhosting al zo goedkoop mogelijk aangeboden moet worden.

Ik kan voor vele sites gewoon een [site-naam]@gmail.com aanmaken en dan ga ik er op kwaliteit zo’n 30 jaar op vooruit maar er zijn een aantal sites bij waar er jaren een eigen .nl domein gebruikt wordt als mailadres en die willen ze ook graag behouden. Vandaar dat ik zoek naar iets nieuws. Gratis tot 2,- per maand (jaarlijks afgerekend) is nog redelijk maar wanneer je zoals bij Google al 4,- per maand per gebruiker per adres moet gaan betalen dan wordt het een heel ander verhaal.

Bijdrager
    Le Big Mac

Mijn websitebouwer gebruikt Zoho, maar email wordt geforward naar mijn Gmail. Daar heb ik een alias aangemaakt voor mijn info@…com en die als standaard mailadres ingesteld, werkt perfect en mijn klanten zien niet dat ik via gmail verstuur. Kost €0,00. Maar als je veel gebruikers hebt, zal het misschien een ander verhaal zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Vandaag een beetje lopen testen en alle DNS instellingen goedzetten … kom je er nu achter dat gratis accounts geen toegang hebben tot hun IMAP of POP instellingen.

Dat betekent dus gewoon, hun Mail werkt alleen i.c.m hun eigen apps of de webbrowser. Je kunt niet in Apple Mail of Outlook van Microsoft je mailadres toevoegen tenzij je upgrade naar een betaald pakket.

Er jammer, restricties op dit niveau terwijl ik heb zitten rondneuzen in hun instellingen het ziet er echt allemaal kwalitatief uit. Het is een beetje de Google van India. 😊

Ik weet niet of ik het 24,- per gebruiker (mailadres) per jaar waard zou vinden. Als je zelfstandige bent dan en je hebt aan één of twee gebruikers voldoende waardoor je met 24 of 48,- per jaar klaar bent en 10 – 15 adressen die je over deze twee accounts kunt verdelen dan is dat natuurlijk wel te doen maar wanneer met een mannetje op 8 – 10 bent dan zit je al snel op 250+ euro per jaar en dan wordt het prijzig voor een niet/nep Google dienst. Plus de kans is ook nog veel groter dat er mensen zijn die er helemaal niet mee kunnen of willen werken dus dan ga je sowieso al uitwijken naar alternatieve software voor het beheren waardoor je dus alleen aan het betalen bent voor het technische verhaal.

Nee, dit is wel jammer, ze hadden beter volledige toegang kunnen geven tot functionaliteit en maar 3 gebruikers gratis of max. 5 mailadressen. Zoiets.

Moderator
    Night

Die Indiërs verdienen al geen klap, en wil jij ze ook nog de currie uit de mond stelen? :-P

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Je kunt kijken naar aanbieders van hosted Kerio. Al denk ik dat je al gauw richting 10,- per gebruiker per maand gaat. Is dan wel een volwaardige “exchange” achtige dienst, dus met agenda, contacten etc.  Voor wat betreft de kosten is een “gewone” hosting voor een website, waar je dan onbeperkt mailadressen bij krijgt, zo gek nog niet. Je kan het natuurlijk ook combineren, laat dat NL domein gewoon bij de bestaande host, gebruik de mailfaciliteiten daarvan maar stuur de website door naar je cloud constructie.

edit//

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  EagerB0bNerd.
    • Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    milo526

Voor puur en alleen mail hosting gebruik ik mxroute (affiliate link) mxroute (niet affiliate link).

$30 per jaar voor 5GB storage, onbeperkt aantal adressen en onbeperkt aantal domeins.

Je moet zelf de dns instellingen van je domein aan te passen dus niet echt plug-en-play, maar het werkt als een tierelier. Je kan gebruik maken van een keuze uit webclients of via IMAP of POP3 je eigen mailclient gebruiken.

Mijn persoonlijke ZOHO ervaringen waren vergelijkbaar met de rest wat hier genoemd werd, er missen belangrijke functies en het voelt allemaal een beetje goedkoop.

Bijdrager
    Shmoo

Bedankt dat ziet er idd. wel interessant uit.

Vooral dat unlimited adressen + domeinen. Als ik het goed begrijp zou je dit dus als een soort Resellerpakket kunnen aankopen en gebruiken voor al je klanten. Zodat je niet voor elke klant een eigen pakket a 30,- per jaar hoeft af te sluiten. Je moet alleen opletten dat alle klanten samen niet over het data limiet heen gaan.

Bijdrager
    milo526

In hun FAQ hebben ze hier iets over staan.

https://billing.mxroute.com/index.php?rp=/knowledgebase/46/Do-you-have-an-API.html

Langverhaal kort, ofwel jij moet zelf alles gaan managen (nieuwe accounts aanmaken enzo) of je moet een mooi frontend over de cPanel API gooien, maar ja het is dus mogelijk om meerdere klanten op 1 account te hosten. Je kan ook per domein of per email adres limieten instellen mbt hoeveel opslag ze mogen gebruiken om te voorkomen dat je andere klanten last krijgen van een eigenwijze klant.

Wat verder de eigenaar van dat bedrijf nog zei op een ander forum was dat er momenteel geen harde limiet zit op het schijfgebruik (je ontvangt nog steeds mailtjes ook al gaan ze over de 5GB van je inbox heen), ze zullen dan alleen contact opnemen om je even vriendelijk te vragen om je datagebruik aan te passen of je pakket te upgraden. Ik heb zelf geen problemen ondervonden met de schijfruimte dus kan hier zelf geen ervaringen over delen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

oogt wel lekker betrouwbaar:

Welcome to Parallels!
    If you are seeing this message, the website for mxroute.com is not available at this time.
    If you are the owner of this website, one of the following things may be occurring:

You have not put any content on your website.
    Your provider has suspended this page.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.