4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    eugy

Iemand ervaring met vervangen SSD van Lacie Rugged?

Als Boot-disk gebruik ik een LaCie 120 GB thunderbolt enclosure met een ingebouwde Sandisk U110.

Het was de keuze van LaCie om bovengenoemde SSD te plaatsen. De beperktheid van de IOPS van deze schijf begint mij nu wel tegen te staan en daarom heb ik het plan gevat om de schijf te vervangen voor een exemplaar van Crucial of Samsung.

Nu mijn vraag; heeft iemand ervaring met het vervangen van een dergelijke SSD? Wellicht dat je je ‘tips and tricks’ wilt delen, waar op te letten?

Bijdrager
    Ree

Is dat zo’n oranje rubber ding?

zo ja, dan is het vervangen enorm simpel

De oranje ring kun je (met beleid) van de grijze behuizing halen (stretch:) )
    Daarna de vier schroeven los
    Dan aan de kant met de interface (wederom met beleid) de plastic “dop” los halen (het wijst vanzelf als je er mee bezig bent).
    Bij het loshalen moet je beide kanten “tegelijk” doen, want de drive zit aan de interface vast met een plakkertje.

Je schuift de hele inhoud naar buiten, knipt/snijdt (ook hier weer met beleid) de plakker door, ontkoppelt de interface van de drive

Dan de nieuwe drive aansluiten en in achterwaartse volgorde de drive weer in elkaar zetten:)

Edit: bovenstaande is op basis van mijn eigen Rugged 1TB harddisk – niet SSD.
    Deze: http://www.storagereview.com/images/StorageReview-LaCie-Rugged-USB-3_0-2TB-Ports.jpg

als je drive er niet zo uit ziet, dan denk ik dat je niets aan deze info hebt:)

Bijdrager
    Rickconga

Bijdrager
    eugy

Bedankt voor jullie reacties.

Het betreft deze variant:

http://www.hardeschijfstore.nl/product/231186/lacie-rugged-thunderbolt-ssd-120-gb.html

Een van de eersten rugged-schijven met inderdaad ook de oranje ‘ring’.

Ik denk dat het inderdaad simpeler is dan dat ik anavankelijk dacht:angel:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.