8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    peterwillem

Iemand ervaring met upgrade maverick-yosemite ,GEEN clean install?

Ik wil upgraden van maverick naar yosemite maar geen clean install doen.
    Lees in dit forum alleen maar over de ervaringen van mensen die een schone installatie doen.
    Zijn er mensen die alleen the upgrade over bv maverick gedaan hebben? Zoja wat zijn de goede/slechte ervaringen hiermee?
    Ik denk aan : Vastlopen tijdens de upgrade, gigantisch snelheid verlies, data verlies, het niet meer werken van programma’s/applicaties etc etc.
    Zijn er nog stappen die je kunt doen om die evt problemen te beperken dan wel te vermijden?

Bijdrager
    makasa

Zorg eerst voor een goede backup via TimeMachine. Kijk vervolgens of de (belangrijkste) programma’s compatible zijn bij de leveranciers of op diverse fora. Ik weet niet wat je gebruikt. Problemen mogelijk kunnen ook komen door third party software.
    Ik heb geen problemen ondervonden bij de upgrade. Al mijn programma’s werken. o.a. Adobe CC 2014.
    Gemiddeld is de snelheid niet verandert. mijn 2007 Mac’s draaien er prima op en mijn 15″ MBPr eind 2013 uiteraard ook.

Bijdrager
    peterwillem

ok,
    ik heb backups via Time machine en ook nog CCC, beide op externe HD.
    Ik heb een iMac midden 2010 met voldoende ram (16G). Sinds die tijd alleen maar upgrades uitgevoerd,draai nu maverick.
    Zal dus wel wat overbodige troep op staan. Las ergens in dit forum dat cleaning programma’s ( z.a. Clean my Mac) voor OSX niet nodig zijn omdat dit uit zich zelf e.e.a. opruimt.
    Zal nog de div programma’s die ik wel gebruik na lopen voor updates.
    Ik heb nog wel een aantal ext HD’s aan mijn iMac vast zitten, meest voor film’s,video, foto’s en voor de eerder genoemde backup.
    Kan ik die tijdens de upgrade er aan vast laten zitten?

Bijdrager
    Hansi2124

Het beste is om alle updates/upgrades uit te voeren met alle externe hd’s afgekoppeld.

Bijdrager
    websania

Ook bij mij gewoon de backup via TM gedaan en daarna de upgrade, hetgeen vlekkeloos verliep. Er waren twee progjes die problemen hadden, inderdaad third-party zooi en Mamp wilde niet draaien, maar daar kon ik op de site de oplossing meteen voor vinden.
    Probleemloos dus!

Bijdrager
    Beech

Ongeveer dezelfde uitvoering als jij en geen problemen ondervonden. Alleen het programma van een tekentablet, dat ik nooit gebruik, is in de map incompatible software geplaatst. Ik heb ook iCloud Drive geactiveerd en nu worden mijn ingevoerde gegevens in een meter-opneemprogramma op mijn iPod met iOS 6 niet meer gesynchroniseerd via iCloud op mijn iPad (nog wel via Dropbox, maar dat moet ik handmatig doen). Dus daar moet je mee oppassen, want sommige apps die nog onder iOS 7 of lager draaien werken dan niet meer zoals vroeger.

Bijdrager
    tarun

Ik doe nooit een clean install. Werkt altijd prima zo. Zorg inderdaad wel altijd voor een goede en volledige backup.

Bijdrager
    peterwillem

Wel inmiddels een upgrade gedaan. Alles verliep prima, en voor zover ik nu gezien heb werken alle programma’s ook goed.
    Op het uiterlijk van de icoontjes na, kan ik nog niet veel verschil met maverick ontdekken. Maar ja het is nog vroeg.
    Iedereen bedankt voor de reacties.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.