9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Iemand ervaring met SSD in G4 Mac?

Ik zie op eBay 2 soorten adapters:
    http://www.ebay.nl/itm/New-44-Pin-IDE-HDD-SSD-Female-to-22-2-5-Pin-Male-SATA-Adapter-W6-/171640703369
    en ook
    http://www.ebay.nl/itm/Compact-Flash-to-1-8-IDE-Adapter-Converter-for-iPod-4th-Photo-4G-3rd-CF-SSD-1-8-/262220715001

Iemand hier die zoiets heeft gebruik om el-cheapo sata SSD of snelle CF kaart in oude G4 Mini/iMac/eMac te stoppen?

Sleutelbeheerder
    Night

Op internet zijn zat verhalen te vinden over al dan niet succesvolle installaties. Wat voor ons wel belangrijk is om te weten, welk type Mac je hebt. met alleen een G4 komen we niet ver.

Sleutelbeheerder
    Night

Op internet zijn zat verhalen te vinden over al dan niet succesvolle installaties. Wat voor ons wel belangrijk is om te weten, welk type Mac je hebt. met alleen een G4 komen we niet ver.

Bijdrager
    Dapperdan

Kijk bij owc, compleet met instructies. Zelf al jaren in mijn g5, loopt als een zonnetje.

Bijdrager
    TheBigZ

@Dapperdan: De G5 gebruikt SATA. De TS zoekt een PATA SSD oplossing.

Bijdrager
    Dapperdan

Pata adaptor Included

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    Bijdrager
    computer space

Even voor de duidelijkheid, procedure is niet relevant, heb verschillende modellen, en wil misschien nog een bijkopen afhankelijk van mogelijkheden.
    Ik zoek ervaring met de de getoonde sata adapters of vergelijkbare hardware. Hoe bevalt het?

Bijdrager
    fixar

Beste computer space

Er wordt in de reactie van Night een vraag gesteld over het type van de G4 waarvoor je een oplossing zoekt. Misschien kun je ons die informatie geven?

Ik hoop voor je dat er nóg iemand is die op dit forum dit al eens gedaan heeft, want de meeste G4’s hebben inmiddels hun langste tijd wel achter zich.
    Wat wil je nog gaan doen met de G4 waarbij je (waarschijnlijk) hoopt snelheidswinst te behalen door het gebruiken van een SSD? De snelste ATA die in een G4 heeft gezeten is een ATA100 (en dat is alleen in de laatste modellen, meestal bleef het bij ATA66) dus daar ga je vrij weinig baat hebben van de extra snelheid van een SSD

De tweede adapter die je noemt lijkt mij niet erg geschikt voor plaatsing in een Mac…. deze is bedoelt voor een iPod.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.