21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    erik a

iemand ervaring met Sonos?

Ben (eindelijk) aan het overstappen naar itunes enz…

Heb een goede stereo in huis en wil die blijven gebruiken ook voor mijn itunes bibliotheek op imac
    Als we in verschillende kamers de zelfde bib willen gebruiken kom ik uit bij “Sonos” als oplossing!

Iemand ervaring hiermee…?

Wat zijn de bevindingen waar op letten?

Bijdrager
    dvanderborst

Ik heb al een paar jaar sonos en dat werkt perfect. Ik heb een timecapsule waar al mijn muziek op staat.
    In de woonkamer benader ik die via sonos die aan mijn stereo toren is gekoppeld en in de slaapkamer met sonos play 5. Ik kan verschillende nummers op beide tegelijk afspelen of hetzelfde. Radio luisteren of spotify luisteren. Dit gebeurt zonder haperingen. En het geluid is goed.

Je kan natuurlijk je harde schijf van je computer benaderen en dan kiezen waar je iTunes bibliotheek staat.

Ik heb zelf toen een pakket genomen waar een afstandsbediening in zit, maar de iPhone app is al goed genoeg en de iPad app is zelf nog mooier.

Het enige waar je op moet letten is dat er een van je sonos bedraaid aan je netwerk zit. Daar heb toen een bridge voor gekocht. De rest is draadloos en versterkt mekaar en ze gebruiken een eigen netwerk.

Bijdrager
    marvand

Wat wil je nu precies allemaal kunnen en wat voor andere apparatuur heb je nog meer staan?

Ik werk al enige tijd met een sonos opstelling en ben er erg tevreden mee. Ik heb alleen als middelpunt een Synology Nasserver. Hierop staat al mijn content die dan richting alle apparatuur verspreid kan worden. Mijn iMac hoeft dus niet aan te staan als mijn eigen lokale muziek beschikbaar moet zijn.

Bijdrager
    kogel

Ik heb al 5 jaar een sonos systeem. 4 zones in huis. Briljant systeem en het werkt altijd. Ik raad een aparte controller aan. Die hoeft niet op te starten en staat altijd op dezelfde plek. De investering waard.

Mijn sonos ‘ kijkt’ naar een smb share op een macmini server. Maar dat kan natuurlijk ook op een nas. Als je iTunes hebt dan kan je sonos ook naar je iTunes directory laten kijken zonder dat iTunes aanstaat.

Bijdrager
    Afroman

Dan moet de harde schijf/computer met iTunes wel aan staan neem ik aan?

Bijdrager
    SunKeeper

Zoals ik het begrijp niet.

Die Sonos kijkt in de map ”iTunes Music” die op een NAS (bijv.) staat, en kan (net zoals iTunes) alle inhoud in een georganiseerde structuur weergeven en zo kun je iets kiezen om af te spelen.

Het programma iTunes, en de Mac waarop je ook de bibliotheek vanaf de NAS bekijkt, hoeft dan niet aan te staan. Als je dat bedoelt.

Bijdrager
    Afroman

Die Sonos kijkt in de map ”iTunes Music” die op een NAS (bijv.) staat, en kan (net zoals iTunes) alle inhoud in een georganiseerde structuur weergeven en zo kun je iets kiezen om af te spelen.

Dan staat die disk/NAS toch 24/7 aan?

Bijdrager
    SunKeeper

Ken jij NAS-apparaten of netwerkschijven die dat niet doen?

Ik niet.:lol:

Bijdrager
    Afroman

Dus dan is mijn vraag toch helemaal niet zo stom?:/

Bijdrager
    SunKeeper

Dat heb ik niet beweerd, dat zeg jij. Ik dacht dat je een Mac met iTunes bedoelde.

Bij deze begrijpen we elkaar dus.:thumbsup:

Bijdrager
    erik a

Hey dank je voor de vele reacties.

Ik wil mijn stereo in de living aansluiten met een “connect”. Ik kan die via de ethernet kabel aansluiten op mijn router.
    Is die “connect” te beschouwen als een NAS? Dus kan ik mijn iTunes bibliotheek daar opslaan? of moet ik nog een aparte NAS schijf aanschaffen?

Overweeg dan op elk verdiep een sonos: play 3 zodat wie aan het bureau werkt iets anders kan luisteren dan wie in de sofa een boek zit te lezen.

Voor de bediening “sonos controler” overweeg ik een ipod-touch aan te schaffen. (Ook om op verplaatsing muziek te luisteren natuurlijk).

Bijdrager
    kogel

nee je kan je connect niet beschouwen als een nas. Je connect is de schakel tussen je muziek (op NAS of computer) en je stereo (vandaar de naam). En als je een connect AMP neemt is het de schakel tussen je muziek en je boxen.

Bijdrager
    erik a

Hey,

dankje voor de uitleg.

Bij een apple retailer heeft men mij uitgelegd dat ik ook een airport express nodig heb?
    Is dat zo?

Doet SONOS niet het werk, ook voor gebruik iTunes bibliotheek?

Bijdrager
    TheBigZ

Bij die Apple retailers lopen helaas vaak klok-en-klepel-mennekes rond, die jou natuurlijk wél graag met een extra product naar huis sturen.

Koen legt uit wanneer je een AE nodig hebt icm Sonos:
    http://www.onemorething.nl/2011/04/airplay-ondersteuning-voor-sonos-handleiding/

Zie ook http://www.onemorething.nl/community/topic/sonos-of-airplay

Bijdrager
    marijkec

Ik heb de muziekiTunes music library.xml gekopieerd naar mijn Nas. Als ik dan mijn bibliotheek op de Sonos bijwerk staan de liedjes er wel op maar hij kan ze niet afspelen: “SHARE // NAS/media bestaat niet ” Wat doe ik verkeerd??

Bijdrager
    TheBigZ

Alleen de XML overzetten schiet niet op. Je moet je hele iTunes map overzetten, en iTunes vervolgens met de Option-toets ingedrukt opstarten, en naar de nieuwe lokatie browsen.
    Ik meen dat unSOUND dit al eens eerder heeft uitgelegd, maar ik kan me vergissen….

Bijdrager
    kogel

@TheBigZ Dat klopt maar op de supportpagina van Sonos staat dat je naar de xml moet verwijzen. Dus dat is een beetje verwarrend.
    Maar als je doet wat jij zegt dan werkt het prima met Sonos

Bijdrager
    iMac62

Is mijn eerste post hier op het forum dus ik hoop dat ik in het juist topic mijn vraag stel. Dit forum heeft me al meerdere malen geholpen bij problemen maar deze keer geraak ik er niet uit en heb zo’n donkerbruin vermoeden dat ik iets dom over het hoofd zie. Ik heb me onlangs een TimeCapsule en een Sonos Connect aangeschaft. Na wat geklooi met de setup van de TC heb ik alles werkend gekregen, mede dankzij dit forum by the way, en de Sonos was echt wel een fluitje van een cent om werkende te krijgen. Sonos werkt perfect samen met iTunes op mijn iMac en de app’s op zowel mijn iPad als iPhone. Bedoeling is nu om mijn gehele muziekbibliotheek op de TC te zetten zodat mijn iMac niet constant moet op staan. En nu komt ie; mijn bibliotheek heb ik al overgezet naar de TC maar krijg met geen stokken de Sonos aan het verstand dat hij de muziek op de TC moet gaan halen en niet op de iMac.
    Ik krijg telkens een melding dat de folder niet toegankelijk is maar op de TC staat bestandsdeling aangevinkt.
    In bijlage een screenshot van de folders op de TC.
    Pad zou dan iets moeten zijn van “\\TCHome\MyDisk\Muziek” als ik het goed heb
    Moest er iemand zijn die me verder kan helpen, graag.
    Misschien is het antwoord ooit al gegeven maar heb me al blauw gezocht en niet gevonden.

Bijdrager
    iMac62

Bij het cursief zetten zijn mijn schuine streepjes blijkbaar verdwenen!?
    Moet dus zijn:

Groeten

Bijdrager
    iMac62

Heb het eindelijk gevonden:lol:
    Blijkbaar mag het pad naar waar je verwijst niet meer dan 15 karakters bevatten (inclusief speciale tekens en spaties). In mijn geval is het dus
    Mijn Sonos speelt nu muziek van de TC.

Groeten

Bijdrager
    kogel

Of wellicht maar 1 laag diep op je tc

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.