16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    nigelllv

Iemand ervaring met itunes match? [opgelost]

Hallo,
    Ik overweeg om itunes match te kopen, maar heb een aantal vragen. Zijn er mensen met ervaring?

– je ‘gewone’ muziek word in itunes omgezet naar itunes-nummers. Maar, hoe zit het met je muziek die niet in itunes bestaat, is het mogelijk om die ook vanaf je andere aparaten (via icloud??) te downloaden?

– hoe zit het met het synchroniseren van muziek op je iphone? Stel, ik heb mijn huidige bibliotheek muziek op mijn iMac staan, en ik haal het dan via dat itunes match naar me macbook pro. Ik voeg op school bijvoorbeeld een album toe op de bibliotheek van mijn macbook en koppel daarna mijn iphone er aan, hoe zit dat dan? Want normaal gesproken word mijn iphone gesynchroniseerd vanaf mijn imac.

Ook hoor ik graag jullie ervaringen etc.

Thanks.

Bijdrager
    JohnLokerse

iTunes Match is een heerlijke feature om erbij te hebben. Vooral al je meerdere Apple devices hebt.

Je kan jouw muziek alleen via iTunes of de Music.app op je iDevice afspelen. Er kan vanaf iCloud.com niets gedownload worden.

Het leuke van de iTunes Match is dat je telefoon alleen maar netwerk hoeft te hebben om muziek te laten synchroniseren naar jouw telefoon. Je hoeft de iPhone dus niet aan je Mac te hangen.

Het enige wat jij op je Mac doet is iTunes openen en ervoor te zorgen dat je geautoriseerd bent om iTunes Match te gebruiken. Op je iPhone stel je het gebruik van iTunes Match in de instellingen van de telefoon bij muziek.

Hierna is het heel simpel. Sleep muziek van je Mac naar je iTunes bibliotheek en klaar!

Bijdrager
    AppelJuice

Je gewone muziek wordt niet per definitie omgezet maar gematched! D.w.z. nummers in jou bibliotheek die overeen komen met nummers in de database van iTunes die worden gematched. Nummers die in jou bibliotheek staan maar niet in de iTunes database die worden geupload.

Als alles is gematched is online jou volledige bibliotheek beschikbaar en naar ieder door jouw geregistreerd apparaat te downloaden.
    Nummers die gematched zijn worden vanuit de iTunes database gebruikt, nummers die geupload zijn, zijn ook na downloaden dezelfde nummers.
    De nummers vanuit de iTunes database zijn allemaal 256 kbps in bitrate.
    Mocht je zelf geripte nummers op je iMac verwijderen dan kun je die altijd weer downloaden van uit iTunes Match, hierbij krijg je nummers die gematched zijn evt. in een ander formaat maar altijd in 256kbps terug. De nummers die niet gematched zijn krijg je exact hetzelfde terug.

Als je iTunes Match gebruikt hoef je in principe niet meer met je iPhone te koppelen maar kun je “over the air” je muziek op de iPhone krijgen.

Bijdrager
    MacKeessie

Muziek die niet herkend wordt door itunes wordt geupload vanaf jouw computer naar de Apple servers. Die muziek is dan via de cloud/iTunes Match af te spelen op al je aangesloten apparaten mits ze zijn verbonden met internet.
    Als je muziek op een van je computers zet, bv als je een CD ript of muziek via andere kanalen download, wordt die muziek automatisch gesynchroniseerd met iTunes match en is dan dus op al je ( iTunes Match) aangesloten apparaten af te spelen.
    Als je je iPhone instelt op iTunes match synchroniseert hij muziek niet meer direct met je Mac. Wil je muziek ook fysiek op je iPhone hebben bv omdat je je mobiele internet abo niet wilt gebruiken om de muziek uit de iTunes match bibliotheek te streamen, dan kan je, als je je iPhone met een WiFi netwerk hebt verbonden, de muziek uit de cloud downloaden en op je iPhone zetten. In je iPhone zie je aan een wolkje achter de muzieknummers of dat nummer in de cloud staat of niet. Gewoon op het wolkje klikken en hij download hem.
    Ik ben heel tevreden met dit systeem. In één klap heb je al je muziek op al je Apple apparaten. Mijn vrouw en ik hebben allebei een iPad, en daar staan maar een paar nummers fysiek op, toch kunnen wij in een WiFi omgeving alle muziek afspelen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik twijfel nog om iTunes Match te nemen. Zou die functie mijn probleem kunnen oplossen waarbij ik bv. thuis een nieuwe cd download op mijn iMac en mijn iPhone gekoppeld is aan mijn MacBook? Nu moet ik elke keer via Dropbox bv. de cd overzetten naar de MacBook om hem daar in iTunes te zetten?

Bijdrager
    MacKeessie

Inderdaad Yggdrasil, Dan hoeft dat niet meer. J
    e kunt op elk apparaat muziek fysiek zetten en dan staat het in je iTunes match bibliotheek van al je aangesloten computers

Bijdrager
    Yggdrasil

Oké, bedankt. Ik ga het toch eens proberen. Voor € 2,00 / maand kun je eigenlijk niet sukkelen.

Bijdrager
    nigelllv

Bedankt, zodra ik terug ben van vakantie ga ik een abbonement aanschaffen;-)

Bijdrager
    K.C.

Ik zit al een tijdje te twijfelen om “on-line” te gaan met mijn bibliotheek. Ik heb mijn gehele bibliotheek netjes geordend met cover-art (ook veel oude single hoesjes) en aangepaste albumnamen, b.v. “Nederlandse Top 40 2013”. Worden deze tracks met mijn covers en naam gematcht?

Bijdrager
    VieriTouch

@K.C.: mijn ervaring is dat het niet uitmaakt of je je muziek in zelf bedachte albums hebt geordend. Als de muziek ook in de iTunes Store aanwezig is, krijg je een match. Zo niet, dan uploadt iTunes de resterende nummers. Tot een maximum van 25.000 nummers. Dit geldt ook voor de cover art.

Bijdrager
    K.C.

Thanks VieriTouch, dan ga ik het toch eens proberen.

Bijdrager
    K.C.

Toch nog een raag voor de experts hier. Na een week staat het grootste deel van de muziek in de cloud, maar de laatste 2000 nummers (van 13000) lijken niet te lukken. Het matchproces blijft hangen, en als deze er doorheen komt dan stopt het uploaden na een paar nummers. Op internet zie ik dat of corrupte files of de uploadsnelheid issues kunnen zijn. Ik heb het idee dat de bibliotheek schoon is en mijn upload is 4MB. Iemand hier ervaring mee, en belangrijker, een oplossing?

Bijdrager
    VieriTouch

Wat is de iCloud-status van deze 2.000 nummers na een poging tot matchen/uploaden?

Eventueel kun je proberen niet alles tegelijk te matchen.

Bijdrager
    K.C.

Wat bedoel je met iCloud status? Dit is een screenshot van iTunes met de iCloud logo’s.

Bijdrager
    VieriTouch

In je screenshot staat niet de kolom ‘iCloud Status’.
    Heb je deze wel actief? Deze kolom laat zien of je nummer gematcht is, geupload is, of …

Bijdrager
    K.C.

Zie wat je bedoelt, de missende nummers staan op “wachten”. Worden nu geupload. Kan alleen niet bedenken waarom hij stopt na een paar nummers.
    Heeft er nu 32 van de 898 gedaan, benieuwd hoever hij morgenochtend is…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.