15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    McNismo

Iemand ervaring met installeren Bootcamp?

Hallo Mac-ers,

Ik wil Bootcamp installeren op mijn nieuwe Mac Pro 2013. En daarna Windows 7.0. (Jaja,… ik weet het, maar ik heb Windhoos nou eenmaal nodig voor een bepaald programma.)

Als ik de Bootcamp assistent volgt, kom ik op het scherm “Taken selecteren” Hierbij kan ik alleen maar kiezen om Windows 8.0 of hoger te installeren. Maar ik wil Windows 7.0.
    Is dit nu niet mogelijk?

Komt dit door:
    a. De nieuwe MacPro
    b. OSX 10.10.2 (laatste versie)

Ik hoop iemand even kan bijschijnen/

Gr.
    Marco

Geblokkeerd
    Anoniem

Alleen Windows 8 word nog ondersteund. Komt door OS X. Misschien je ergens een oude versie bootcamp assistent vandaan halen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Bijdrager
    McNismo

Dan wordt het dus Windows 8.0 aanschaffen, vrees ik.

Bijdrager
    SunKeeper

Is dat het wel waard voor wat je wilt gaan doen in Windows?

Geblokkeerd
    Anoniem

Kopen in de piratenbaai lijkt me dan een goede optie.

Bijdrager
    McNismo

Ja, is verleidelijk, maar krijg ik dan geen gelazer met updates?

Geblokkeerd
    Anoniem

Daar mogen we het eigenlijk niet over hebben hier, maar dit nieuws kwam gisteren in de wereld http://www.csmonitor.com/Technology/2015/0318/Even-pirates-will-get-a-free-upgrade-to-Windows-10-Microsoft-says-video

Ik zou me daar niet zo druk om maken als je een goede torrent en activator te pakken hebt.

Bijdrager
    Imade
    Usain op 19 maart 2015

Daar mogen we het eigenlijk niet over hebben hier, maar dit nieuws kwam gisteren in de wereld http://www.csmonitor.com/Technology/2015/0318/Even-pirates-will-get-a-free-upgrade-to-Windows-10-Microsoft-says-video

Ik zou me daar niet zo druk om maken als je een goede torrent en activator te pakken hebt.

Ook de upgrade versie blijft even illegaal.

Bijdrager
    Hasoweh

Gewoon even een licentie kopen. Kost je negen tientjes en dan heb je gewoon een officiƫle versie die legaal kunt updaten en registreren.

Bijdrager
    SunKeeper

Alleen weten we nog steeds niet wat de TS nou gaat doen.

Het is mijn portemonnee niet, maar als het straks niet werkt (software) of er gewoon een
    Mac-versie is, of simpelweg niet draait op 8 zit je daar met je Bootcamp voor niets..

Bijdrager
    madcat

je kan ook een iso van windows 8 downloaden, maar als je halverwege de installatie bent gewoon booten via windows 7 en dan een legale versie installeren.

Bootcamp is vooral het bootbaar maken van windows en wat drivers.

Bijdrager
    computer space

Probeer eerst virtual box. Veel makkelijker en werkt met ieder os, ook win95, linux etc.

Bijdrager
    McNismo

Ik moet 3ds Max gebruiken. Dus daarom wil ik Bootcamp erop hebben. Ik wilde eerst via Parallels Windows draaien, maar vermoed toch dat ik daarmee niet de maximale kracht kan benutten voor 3dsMax. Daarom Bootcamp.

En ik wil graag alles legaal houden, dus ben niet zo’n voorstander van PiraatenBaai en dergelijke. Tuurlijk, het scheelt weer een hoop geld, maar als ik voor 9 tientjes legaal spul heb, werk ik net even iets relaxer. Zonder mij zorgen te hoeven maken dat ik op kritische momenten ineens errors, vastlopers en dergelijke krijg.

Bijdrager
    Tegenwind

Als je een externe DVD speler hebt zou je Windows 7 in principe gewoon moeten kunnen installeren. Partitioneer eerst je harde schijf met schijfhulpprogramma en start dan op van de DVD door de C ingedrukt te houden (of ALT, en kies dan de DVD als de optie in beeld komt).

Qua drivers verwacht ik niet heel veel problemen als je eenmaal in Windows zit, maar in mijn ervaring komt Windows 7 op nieuwere Macs na het opstarten van de DVD met de melding dat er geen driver kan worden gevonden voor de DVD speler (knap, aangezien de computer er wel keurig van opstart..), en kom je vervolgens niet verder.
    Misschien is het dus handiger gelijk voor Windows 8.1 te gaan, hierbij doet dit probleem zich voor zover ik weet niet voor.

Je kunt Windows overigens ook vanaf USB installeren, maar om die klaar te maken onder OS X is (iig in mijn ervaring) weer een heel andere wereld van pijn.

Bijdrager
    McNismo

Oke, bedankt alvast voor de adviezen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.