7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

Iemand ervaring met geautomatiseerde opmaak binnen Indesign?

Hallo,

Ik moet een boekje opmaken waarbij op elke pagina eenzelfde indeling komt te staan. Nu dacht ik om in Indesign een Resource (Tab Delimited File) te importeren, maar ik loop ergens tegenaan.

De pagina is verdeeld in drieeën. In elk van de drie vlakken staat: Naam, Adres en omschrijving. Als ik nu in elk van de drie vlakken de Plaatsaanduidingstekens zet <<PLAATS>> enz. dan zet hij me het eerste adres drie keer in de pagina en niet 3 verschillende adressen.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven. Wellicht heeft iemand een oplossing?

Bijdrager
    Carlo

Als er drie versies op één pagina moet komen dan maak je maar een keer het model op.

Als je de data laad kan je kiezen voor meerdere versies op 1 pagina te krijgen.

Wel het papierformaat van de eerste opmaak zodanig maken dat je de drie versies op de pagina krijgt

Bijdrager
    MouseMighty

Geautomatiseerde opmaak zoals in de titel staat bevat wel meer dan de DataMerge/Gegevenssamenvoeging waar je het eigenlijk over hebt. Volg het advies van Carlo op en je zal zien dat je bij het tabje “meerdere records” met je instellingen kan schuiven zodat je inderdaad meeredere records op 1 pagina krijgt.

Bijdrager
    bjorngra

Dank voor jullie reacties. Ben ook aan het kijken hoe een .xml import werkt. Adobe TV heeft aardige video-tutorials.

Bijdrager
    Bianco

En er staan ook goede videotutorials op theindesigner.com.

Bijdrager
    bjorngra

Ik heb het bijna goed met .xml. Echter nog een klein probleem:

1) Bij het dupliceren van een layout met tags, draait Indesign twee tags om in volgorde! Iemand een idee?

2) In dit Adobe filmpje (zie 3:15) staan ‘Container Elements’ echter is dit in hun voorbeeld één tekstkader. Ik heb nu meerdere tekstkaders die eigenlijk één Container Element zouden moeten vormen. Hoe kan ik dit doen. Groeperen van de tekstkaders werkt niet.

Bijdrager
    MouseMighty

Het werken met .xml en datamerge zijn twee totaal verschillende dingen. Beiden kan je wel gebruiken voor automatische opmaak. Kijk ook hier eens.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.