21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    aruba

iemand ervaring met draadloos toetsenboard en mouse?

Onderwerp: iemand ervaring met draadloos toetsenboard en mouse
    Ik ben van plan een imac 20 inch te kopen,ik dub nu of ik hem met draadloos mouse en toetsenboard
    koop (helemaal geen draden meer op mijn bureau) of toch met draad aansluiting.
    MIJN VRAAG:
    1/ bij gemiddeld 5/6 uur per dag werken op Imac ,hoelang doen de batterijen het voordat er weer vernieuwd moet worden? is dat bv ieder halfjaar of elke week????

2/ Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt (bv draadloos) en het bevalt je niet ,kan je dan toch weer per draad gaan?? ,of moeten er veranderingen in de machine plaatsvinden?/

3/ wat raden jullie mij aan????

Bijdrager
    PaneVino

Hallo,

Ik heb een macMini met apple wireless keyboard en apple wireless mighty mouse…. Ik zit niet dagelijk 5-6 uur te werken, maar gemiddeld 1 a 2 uur per dag. Ik zet beide apparaten nooit uit.

Sinds de aanschaf eind vorig jaar heb ik nu 1x de batterijen van de muis vervangen en die van het keyboard nog niet. De batterijen van de muis verving ik ongeveer 2 maanden geleden. Het lijkt er dus op dat de batt. van resp muis/keyboard ongeveer 4/8(?) maanden meegaan…

Je kunt zo overschakelen naar een draadmuis. Sterker nog, je kunt ze alletwee tegelijk aangesloten hebben (zoals wij dat thuis hebben, omdat mijn vrouw de mightymouse niet fijn vind werken…)

Dat keyboard gaat prima, maar die muis .. ik kan me voorstellen dat je liever een draadversie hebt. De muis reageert, afhankelijk van de afstand muis-computer, toch wat vertraagd. Ik erger me er niet aan, maar het valt wel op.

Bijdrager
    pepe

1/ Bij intensief gebruik doe jer er een paar weken mee. Ik gebruik zelf oplaadbare batterijen…

2/ Zoals PaneVino al zei: je kunt ze zelfs tegelijk gebruiken. Gewoon inprikken en schuiven maar. Je kunt ook een ander merk (USB) aansluiten, zoals Logitech (toetsenbord zou ik niet doen, maar een andere muis kan een goed alternatief zijn).

3/ Draadloos staat erg opgeruimd, maar kan niet op tegen de betrouwbaarheid. Als je batterijen leeg zijn en je hebt geen nieuwe liggen kan je niet verder…

Trouwens, die 20″ is een prachtige machine. Ik heb ‘m een paar maanden staan en heb nog geen seconde spijt gehad (maar vergeet niet extra geheugen bij te kopen).

Inactief
    Anoniem
    ”pepe”

1/ Bij intensief gebruik doe jer er een paar weken mee.

Daarom heb ik dus gekozen voor een toetsenbord en muis gedraad. Je sluit het toetsenbord aan op de usb-poort aan de achterkant van je iMac. De muis plug je in op het toetsenbord. Het werkt prima en je hebt niet dat gepruts met die batterijen. Trouwens, met twee batterijen in de muis is hij ook zwaarder en minder prettig.

”pepe”

Trouwens, die 20″ is een prachtige machine. Ik heb ‘m een paar maanden staan en heb nog geen seconde spijt gehad (maar vergeet niet extra geheugen bij te kopen).

Same here! Ik heb 2GB intern geheugen en dat kan ik je erg aanraden. Hij loopt als een zonnetje!:)

Bijdrager
    aruba

bedankt voor snelle reactie , weet wat ik nu moet doen,gr van warm Aruba

Inactief
    Anoniem

Oke graag gedaan. Wat ben je precies van plan? Gedraad of wireless?

Bijdrager
    Overstappertje

ik ben ook net zo tevreden over mijn draadoze muis. Dat ik de batterijen vaak moet vervangen vind ik niet zo erg (je kunt oplaadbare gebruiken), maar vervelender is dat ie (1) traag reageert en (2) zwaar is.

Het oogt erg strak op je bureau, maar dat is wat mij betreft het enige voordeel.

Ik heb ook mijn bluetooth toetsenbord vervangen door een “normaal” exemplaar. Eens in de zoveel tijd bij het opstarten werd het toetsenbord niet herkend. Dan kun je wel met je muis naar het bluetooth menu gaan om een nieuw apparaat aan te melden en je toetsenbord zes keer aan en uit zetten, en dan komt het allemaal wel goed, maar het blijft irritant.

Kortom voor mij geen draadloos toetsenbord / muis meer.

Wat wel blijft, qua visuele impact gaat er niks boven een leeg bureau met een iMac en een draadloze muis & keyboard. Maar dat is voor mij dus niet genoeg.

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Overstappertje”

Het oogt erg strak op je bureau, maar dat is wat mij betreft het enige voordeel.

Ik heb ook mijn bluetooth toetsenbord vervangen door een “normaal” exemplaar. Eens in de zoveel tijd bij het opstarten werd het toetsenbord niet herkend. Dan kun je wel met je muis naar het bluetooth menu gaan om een nieuw apparaat aan te melden en je toetsenbord zes keer aan en uit zetten, en dan komt het allemaal wel goed, maar het blijft irritant.

Kortom voor mij geen draadloos toetsenbord / muis meer.

Exact dezelfde ervaring hier. Mooi opgeruimd bureau, maar mijn inmiddels 2e iMac heeft alles weer netjes met draad. Al met al vond ik het batterijverbruik, het soms niet herkennen van toetsenbord en het soms traag reageren ook een showstopper.

Bijdrager
    Job Versloot

Hmm… Zaterdag krijg ik mijn Mcbook binnen, met bluetooth mightymouse…..

Ik zat er namelijk aan te denken dat ik dan geen rommel van draden in mijn tas zou hebben. Zo slecht zou ie toch niet zijn. Ik ben nu al een zware muis gewent, de Logitech iFeel Mouseman.
    http://tweakers.net/nieuws/13853/Logitech-iFeel-MouseMan-review.html

Ik zal mijn mening geven zodra ik er even mee heb gewerkt.

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Job

Ik zat er namelijk aan te denken dat ik dan geen rommel van draden in mijn tas zou hebben. Zo slecht zou ie toch niet zijn. Ik ben nu al een zware muis gewent, de Logitech iFeel Mouseman.

Nee hoor, het is beslist geen slechte muis. Ik heb er ook best lang fijn mee gewerkt. Alleen dat batterijverbruik stond me het meest tegen. Echter met allle voors en tegens van wel/niet bedraad tegen elkaar afgezet vond ik toch de bedrade versies van toetsenbord en muis het beste.

Veel plezier met de MacBook!! 8)

Bijdrager
    Job Versloot
    ”Cenobyte”
    ”Job

Nee hoor, het is beslist geen slechte muis. Ik heb er ook best lang fijn mee gewerkt. Alleen dat batterijverbruik stond me het meest tegen. Echter met allle voors en tegens van wel/niet bedraad tegen elkaar afgezet vond ik toch de bedrade versies van toetsenbord en muis het beste.

Veel plezier met de MacBook!! 8)

Dank je! Gaat helemaal goed komen.

Bijdrager
    arjandemeijer

Heb sinds dinsdag voor het eerst een Mac in mijn huis staan met een draadloos toetsenbord en muis. Nu vind ik het toetsenbord geweldig werken. Alleen mijn muis werkte eerst niet snel, dus heb ik het ingesteld dat hij sneller moest reageren. Dat doet hij nu ook wel. Maar, hij reageert niet altijd. Komt dit door de ondergrond(gelakt,donkergroen) dus op te lossen met muismatje of is dit het kwaaltje van de draadloze mighty mouse??

Bijdrager
    appie12

ik heb weleens gehoord dat de bluetooth muis iets vertraagd reageerd. MISS. is dat het?

Inactief
    Anoniem
    ”appie12″

ik heb weleens gehoord dat de bluetooth muis iets vertraagd reageerd. MISS. is dat het?

Nee, ik merk er niks van.

Bijdrager
    appie12

mischien een beetje offtropic maar ik wil binnekort imac gaan kopen met bedraad tb en muis.

is die muis fijn of zou ik toch een andere kopen

Inactief
    Anoniem

Fijne muis. Bevalt me prima.

Bijdrager
    el duderino

Het ziet er allemaal erg mooi uit maar de batterijduur vind ik ook erg belangrijk, denk er zelf aan om deze logitechset te kopen: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2162,CONTENTID=11420
    zier er blits uit en claimen een mega batterijduur.

Bijdrager
    Mcgerard

Ik heb een macbook met de draadloze Mighty Mouse. Ik ben er heel tevreden over en ik werk er soms uren achter elkaar mee. Ik heb nooit problemen gehad bij deze configuratie. Batt gaan al maanden mee. Ik zet de muis wel altijd uit bij geen gebruik.

Bijdrager
    Gates

Het ziet er allemaal erg mooi uit maar de batterijduur vind ik ook erg belangrijk, denk er zelf aan om deze logitechset te kopen: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2162,CONTENTID=11420
    zier er blits uit en claimen een mega batterijduur.

die ziet er echt goed uit.. word er bijna verliefd op, ghehe

Bijdrager
    plonserd

ik gebruik al bijna een jaar BT toetsenbord en mighty mouse, en ik ben er best tevreden over.
    Ik heb de batterijen van mn tb nog maar 1 keer moeten vervangen, die van mn muis 2 keer.

Muis durft soms een beetje sloom doen, vooral alsk mn mac aant syncen ben met mn telefoon via bluetooth, of als ik mn mac al een paar weken niet heb uitgezet.

Ik zit sinds een paar dagen in een zitzak voor mn computer, toetsenbord op schoot, en dan is dat wireless toch wel handig:p

Bijdrager
    Matsso

@ aruba

ik heb nog een leuke widget voor je als je toch besluit om draadloos te gaan

http://www.apple.com/downloads/dashboard/status/mightymonitor.html

dit is een widget die je laate zien hoe vol/leeg je batterijen zijn van je mouse en toetsenbord

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.