12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    rico91

Iemand bekend met TrendingZ.nl? (Onbeperkt films streamen)

Van de week kwam ik een website tegen Trendingz.nl die beweerd een tv box (mediabox) aan te bieden waarmee je onbeperkt films en series kan kijken. De box is te koop voor eenmalig bedrag van 90 euro (geen abbonementen), werkt op android en je kan er verschillende apps van google play op installeren.
    Naast deze google apps hebben zij een eigen streaming app met de naam Spectro waarmee je dus films en series kan streamen.
    Het bedrijfje trendingz sprak ik op een beurs en dit is de informatie die ik van de beste man te horen gekregen heb.

Nou ben ik aan het googlen gegaan en kom ik de streaming naam Spectro (of misschien spektro) nergens tegen en heb ik mij grote twijfels over dit product.

Heeft iemand enige ervaring met deze website of het product??

Bijdrager
    Hansi2124

Google eens op specto (ik denk dat je de naam verkeerd hebt gespeld).

Bijdrager
    rico91

Ik zie het. Specto Kodi.
    Ik dacht dat streamen via dit soort addons illegaal was in nederland?
    Of is dit niet te vergelijken met popcorn time enzo?

Bijdrager
    KarelWillem

Het is allemaal één pot nat.
    Er zijn driehonderdnegenentachtig van die mediaboxen met Kodi e.d. erop.

http://mediaplayer-reviews.nl/alle-films-kijken-afk-box-review/

En natuurlijk is dat helemaal niet legaal.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    rico91

Duidelijk verhaal :P..
    Heb het nog even uitgezocht wat betreft legaal of illegaal.
    Het grappige is dat de verkopers van die boxen gewoon legaal bezig zijn.
    Het maken van een media box en beschiktbaar stellen van de software die erop zit is niks mis mee.

Het streamen opzich is niet illegaal. Het gaat erom waar de gestreamde (film) bestanden vandaan komen.
    In meeste gevallen komt dit van een onbekende bron. Streamen via onbekende bron is illegaal.
    Het vage is dat het officieel illegaal is, maar niet op gestraft wordt in nederland.
    Kennelijk is het ministerie er nog niet uit wie ze moeten straffen. De maken van de streaming app of de kijken zelf..

Maargoed. Ben intussen weer wat wijzer geworden. Tnx voor jullie reactie!

Bijdrager
    max83

ik heb een media box gekocht volledig voorgeprogrammeerd voor films, series en sport kanalen.

Had eerst extra zenders waar ik voor betaalde die kijk ik nu via dat apparaat.
    Heb het kastje er binnen paar maanden uit .

[link en prijs door moderator verwijderd i.v.m. vermoedelijke spam]

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.

Bijdrager
    KarelWillem

Het maken van een media box en beschiktbaar stellen van de software die erop zit is niks mis mee.

Zolang ze reclame maken met het ‘onbeperkt streamen van TV en film” zijn ze absoluut wel illegaal bezig.

99,95% van de bronnen waar die series en films vandaag komen zijn uiteraard ‘onbekend’. En niemand daarvan heeft een licentie op de aangeboden content. Dat weet je als aanbieder, en daarmee biedt je dus illegaal content aan.

Bijdrager
    Shmoo

Los van het feit dat dit gewoon weer spammen van een zolderkamer-webshop is.

Bijdrager
    KarelWillem

Uiteraard…;)

Bijdrager
    bonestaak

Er zijn de laatste tijd ook “bedrijven” (zet het even tussen quotes) die voor bedragen tussen 10 en 30 euro per maand IPTV aanbieden, hoe weet je dat deze niet illegaal zijn?

Bijdrager
    KarelWillem

IPTV aanbieden is niet per definitie illegaal.

Dat is het wel als het gaat over de bekende kanalen of distributeurs (Fox, RTL, SBS, filmmaatschappijen, etc.), die aangeboden worden buiten de officiële providers om (KPN, Ziggo, Netflix, etc.).

Bijdrager
    bonestaak

Tja het gaat natuurlijk om de Nederlandse kanalen zoals RTL4 5 6 7 9 SBS6 Veronica Premiere, Action Vox noem maar op. Op mijn Schotel kosten die meer dan 30 euro per maand en ik zag al zo een IPTV aanbieder die al deze zenders heeft voor 10 euro per maand. Echter laatstgenoemde kan je maar 1 keer ” zien ” mijn schotelontvanger heeft 2 tuners, ik kan kijken en een andere zender opnemen. Maar als ik 10 euro moet gaan betalen voor illegale stream, laat dan maar. Goed dat ik daar nog niet op in gegaan ben.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.