9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    alfonzo

Iemand Arabisch?

Hoi,

Ik moet een flyer ontwerpen voor een studiedag met als thema: Islam en democratie. Nu heb ik de Nederlandstalige tekst doorgekregen als tekstbestand, maar de Arabische vertaling van de titel is een beeldbestand. Graag had ik deze Arabische tekst in Indesign gezet in een Arabisch font. Nu hier mijn 2 vragen:

1. Kent er iemand fonts met Arabische tekens en zo ja welke (zowel free als commercial kunnen)?
    2. Kan er iemand Arabisch en zo ja kan die persoon deze onderstaande tekst even voor me intypen en toesturen?

groeten,
    de Fons

Bijdrager
    TurkishDelight

misschien kan je het proberen op een Marokkaanse forum: zoals Maroc.nl

Bijdrager
    addyboy

http://cgm.cs.mcgill.ca/~luc/arab.html

misschien hier een font.. ik kan alleen geen arabisch.. wel turks hehe.. (net zoals turkishdelight hierboven mij volgens mij?)

Bijdrager
    Yaris

Tip 1 : selecteer in Systeemvoorkeuren > Landinstellingen het Arabisch invoermenu en probeer de tekst zelf te reconstrueren.
    Tip 2 : kijk op versiontracker
    Tip 3 : Google

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”addyboy”

http://cgm.cs.mcgill.ca/~luc/arab.html

misschien hier een font.. ik kan alleen geen arabisch.. wel turks hehe.. (net zoals turkishdelight hierboven mij volgens mij?)

yep…:wink:

Bijdrager
    alfonzo

pffff nu besef je pas ten volle wat het moet zijn om niet te kunnen lezen. Ik heb een post geplaatst op het forum van maroc.nl en hoop daar een vrijwilliger te vinden die de tekst voor mij wil inputten in pakweg een Word docje.

Bijdrager
    DK master

lol dr is daar iemand die niet weet hoe zijn nano aanmoet :sealed:

Bijdrager
    EagerB0bNerd

overigens ben je er nog niet met een Arabisch font en een vertaling.
    Arabische tekst loopt van rechts naar links en Indesign kan dat niet.
    Er is een speciale versie van Indesign, Indesign ME (Middle east) die dat wel kan.
    Is al eens eerder een topic over geweest.

Bijdrager
    WOZ

Als het toch al een beeldbestand is dat Arabisch, zou je het kunnen plaatsen als beeld. Zet hem op overdruk of ‘vermenigvuldig’ en je bent van je witte kader af. Zou dat lukken?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.