10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Rauzer

Iemand al ervaring met el capitan op oude macbook?

Ik twijfel of ik mijn macbook late 2008 moet updaten naar el capitan. Ik heb deze Macbook al ge├╝pgrade met 4 gb werkgeheugen en een SSD harde schijf. Ik heb nu Yosemite draaien en hij doet dat nog erg goed. Met dingen als surfen, mailen en werken met documenten is hij niet eens zo heel veel trager dan mijn Macbook pro 2012.

Ik ben erg tevreden met de upgrade naar El Capitan op deze Macbook (2012). t.o.v. Yosemite werkt hij echt sneller.

Heeft Iemand al zijn oude macbook ge├╝pdate? Wat is jou ervaring?

Bijdrager
    Odiebla

Welk model heb je, een 5.1? Ik twijfel namelijk ook of ik een oude 5.1 hier ga upgraden, misschien met wat geheugen en een SSD erbij. Het ding draait nog steeds Snow Leopard:-o

Bijdrager
    makasa

op mijn 2007 MBP een goede ervaring.

Bijdrager
    e.abrahamse

Ik gebruik naar volle tevredenheid de allereerste unibody MacBook (late 2008). Als je al 4GB geheugen en een SSD geïnstalleerd hebt, is El Capitan een aanrader. Zoals je op nieuwere MacBooks gemerkt hebt, reageert ook deze oude MacBook alerter; ondanks het feit dat Metal op deze oude MacBooks niet wordt ondersteund. Ik werk er nu vanaf 30-9 19:23uur op OSX 10.11. Heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken die met de upgrade naar 10.11 in verband kunnen worden gebracht. Heb op mijn iMac nog even gewacht, vanwege printproblemen met Canon drivers. Deze zijn met de installatie van CUPS versie 3.85 opgelost. Ga morgen ook daar upgraden. Merk wel dat een SSD t.o.v. HD heel veel voordelen biedt. In mijn volgende iMac zal een SSD zitten!

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  e.abrahamse.

Bijdrager
    Rauzer
    Odiebla op 03 oktober 2015

Welk model heb je, een 5.1? Ik twijfel namelijk ook of ik een oude 5.1 hier ga upgraden, misschien met wat geheugen en een SSD erbij. Het ding draait nog steeds Snow Leopard:-o

ik weet niet wat een 5.1 is.
    Ik heb een Macbook 13″, als, eind 2008. 2 GHz intel core 2 duo. 8 gb geheugen, SSD harde schijf.

Ik weet niet hoe snow leopard en el capitan zich verhouden. Zeker niet als je nog geen SSD en geheugen upgrade hebt gedaan. Dat is echt een enorme boots geweest. Ik heb op een andere forum gelezen dat het mogelijk is om een partitie te maken en daar el capitan op te proberen.

n.a.v. de reactie van e.abrahamse ga ik hem upgraden.

Bedankt voor jullie reacties. Na het upgraden en testen zal ik mijn mijn ervaring posten.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Rauzer.

Bijdrager
    ToMiKoN

Ik heb de eerste unibody Macbook 13ÔÇ│ late 2008. 2 GHz intel core 2 duo met een 8 gb RAM en SSD update.

Voor mij is de update naar El Capitan een zeer positieve ervaring. Ik heb de indruk dat alles een stuk vlotter gaat!
    De doorzichtigheid heb ik weer aangezet en dat vertraagt de Macbook nu ook niet meer, terwijl dit wel nog zo was onder Yosemite.

Een aanrader dus, terwijl de MacBook al bijna 6 kaarsjes uit blaast!

Geblokkeerd
    Carp

7 kaarsjes bedoel je.:wink:

Bijdrager
    Thijzzl

Ik zit nu met hetzelfde dilemma omdat steeds meer programma’s (of nieuwe updates) niet meer ondersteund worden door de 10.7.5 die ik er nu op heb staan.

Wat zijn jullie ervaringen nu? Laptop nog steeds snel?

Ik heb er namelijk een ssd in gezet en sindsdien gaat hij weer als een trein en leek het alsof ik een nieuwe laptop had gekocht. Ben bang dat ik dat te niet doe door er El Capitan op te zetten. Er zit nu overigens 4gb ram in en een 2.4GHz Intel Core 2 Duo.

Wat denken jullie? Ik vertrouw die teksten van Apple dat hij “er nog sneller van wordt” niet meer sinds alle updates van iOS mijn telefoon ook alleen maar langzamer maakten. Ben benieuwd!

Groeten,
    Thijs

Bijdrager
    Shmoo

Het wordt er nooit beter op natuurlijk maar je zou ook kunnen kiezen om bijv. naar Yosemite te upgraden. Persoonlijk vond ik Yosemite fijner werken dat El Capitan ooit gedaan heeft hier.

Je moet eigenlijk zorgen met oudere computer dat je zoveel mogelijk RAM geheugen in je computer stopt + een SSD dan komt het meestal wel redelijk goed.

Bijdrager
    Thijzzl

Oke, dank voor je antwoord. Op welke macbook heb jij het nu draaien? Ook een oud model?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.