6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Doulos

Iemand al ervaring met een Nokia 770?

Een schitterende gadget. Maar: heeft iemand hem al? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen.

Bijdrager
    LoveBug356

Hey,

Ik volg de 770 vanaf het begin. Heb er al veel op gewerkt.
    Een goede plaats met verzamelde blogs over de 770 is.
    http://planet.maemo.org/

Mijn conclusies van het apparaat:
    – Mensen die vanaf het begin niets van het idee willen hebben vinden genoeg redenen om hem de grond in te boren.
    – Mensen die er voor open staan vinden genoeg redenen om hem de hemel in te prijzen.

Je moet hem willen gebruiken als een internet tablet, niet als een laptop, niet als een PDA en niet als een GameBoy want dan ben je teleurgestelt.

Nu ook microsoft op de boot gaat springen met dat origami-gedoe gaat er wel degelijk de markt een stuk groter worden.

Als je meer specifieke vragen hebt stel maar.

P.S.: Nokia is achter de schermen aan het werken aan de 880. Komt uit tegen het einde 2006

Bijdrager
    Doulos

Je hebt er dus 1? Mooi!

Ik ben vooral benieuwd naar de zogenaamde traagheid van het apparaat. Klopt dat?

-Hoe is het browsen? Is dat acceptabel qua grafische kwaliteit?
    -Kun je er zelf software opzetten?
    -Hoe is de bediening?

Bijdrager
    LoveBug356
    ”Doulos”

-Hoe is het browsen? Is dat acceptabel qua grafische kwaliteit?

Het browsen gaat zeer goed, de snelheid is hier zoals het hoort en het scherm is beter als dat je gewoon bent van een PDA ofzo. Door zijn resolutie 800*480 zijn de meeste sites die je wilt bezien zeer geschikt. ( Dus enkel op en neer scrollen)
    Voor het surfen is de kwaliteit dus zeer goed. Maar wil je naar speciale flash-sites gaan dan kan het mislopen. Het toestel kan verschillende flash-sites goed aan maar vraag je teveel dan kan het mislopen. (Werkt nu met Flash 6)
    Bij het surfen zelf merk je niets van de snelheid/traagheid van het apparaat. Bij het afspelen van films is de resolutie beperkt omdat je anders teveel framedrop krijgt. Hier wordt vanuit de Community veel aan gewerkt en je kan nu al beter video spelen als met de release. Maar de 770 is hier niet voor gemaakt, wil je puur mobiele video dan moet je een PSP kopen.

”Doulos”

-Kun je er zelf software opzetten?

Ja, dat gaat. Omdat het op linux werkt en volledig open source is bestaat er nu al veel software voor en is de aanhang van programmeurs ook zeer groot en goed
    enkele voorbeelden:
    – Abiword : een zeer populaire tekstverwerkingsprogramma.
    – FBReader : een zeer goede eReader.
    – …
    In tegenstelling tot Windows Mobile is hier de overgrote meerderheid van programma’s open source.

”Doulos”

-Hoe is de bediening?

De bediening is goed en zoals het hoort. Hier heb ik geen opmerkingen op. Wel is op te merken dat in Maemo ( het OS dat erop draait) de interface nieuw is. Deze is goed voor deze toepassing maar vergt enige “aanvaarding” van de gebruiker. (Heeft niets gemeen met de gekende interface van Windows of Mac OSX)

Maar het grote voordeel is dat de 770 open source is. Als je een PDA koopt dan brengt de fabricant als je geluk hebt ooit een update uit ( gebeurt zelden). Hier krijg je er veel meer. Dat flash 7 nu niet werkt wil niet zeggen dat het morgen niet werkt. Veel mensen zijn bezig constant dit device aan het verbeteren. De hardware specs liggen vast maar de software specs worden altijd maar beter.

Bijdrager
    BC

Ook ik heb, sinds kort, een nokia 770. Een ideaal ding om je e-mail te lezen, laatste nieuws te volgen zonder je computer daarvoor helemaal aan te zetten. Verder kun je er je foto’s op kwijt en kun je er mp3 mee beluisteren.

Er is al redelijk veel software voor het apparaat. Over een nokia 880 weet ik niks, Dit jaar zou Nokia wel met een nieuwe software komen.

Het browsen gaat soms snel en soms hapert het.
    Lezen van grote bestanden gaat ook moeizaam (is afhankelijk hoeveel geheugen er nog vrij is).

Verder kun je, mbv x-terminal, je Linux energie mee kwijt.

Dus hou je van Linux ‘prutsen’, wil je kort (en snel) browsen, e-mail lezen/versturen dan is het (en dat geldt voor mij zeker) een ideaal apparaat.

Bijdrager
    BC

Ook ik heb, sinds kort, een nokia 770. Een ideaal ding om je e-mail te lezen, laatste nieuws te volgen zonder je computer daarvoor helemaal aan te zetten. Verder kun je er je foto’s op kwijt en kun je er mp3 mee beluisteren.

Er is al redelijk veel software voor het apparaat. Over een nokia 880 weet ik niks, Dit jaar zou Nokia wel met een nieuwe software komen.

Het browsen gaat soms snel en soms hapert het.
    Lezen van grote bestanden gaat ook moeizaam (is afhankelijk hoeveel geheugen er nog vrij is).

Verder kun je, mbv x-terminal, je Linux energie mee kwijt.

Dus hou je van Linux ‘prutsen’, wil je kort (en snel) browsen, e-mail lezen/versturen dan is het (en dat geldt voor mij zeker) een ideaal apparaat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.