6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    pascal75

iemad ervaring met windows boekhoud prog op een mac ?

Beste mede gebruikers,

ik zit met een vraagje. ik ben zelf al een paar jaar een Mac bezitter, heb zelf een Dual Powermac G5.
    Maar nu mijn pc op de zaak het begeven heeft, wil ik daar een iMac 20″ voor gaan kopen.
    het probleem is enkel ik werk met Afas Profit. heeft iemand een idee of dit soepel loopt als ik met
    boothcamp of parralels werk ?
    en wat adviseren jullie ? boothcamp of parralels ?
    Ik kan hier op zich weinig bruikbaar materiaal over vinden in diverse forums, of internet.

ik Hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes Pascal

Bijdrager
    magic-with-mac

Onder Bootcamp draait alles gewoon op volle snelheid. Met Parallels gaat het iets langzamer omdat het niet “native” draait, maar wordt geëmuleerd.

Bijdrager
    chocolate

Je bent best af met parallels als het programma niet veel vraagt qua systeemeisen. Dan is dat geëmuleerde stuk windows heel bruikbaar!

Bijdrager
    pascal75

dat is het nou juist. het programma vraagt juist heel veel qua systeem eisen, vandaar ook mijn vraag hier !

Bijdrager
    505

Wat zijn precies de systeemvereisten?

Een boekhoudprogramma zal waarschijnlijk weinig van je videokaart vragen.

Snelheid is in Parallels zeer ok. Ram kan je instellen, hoeveel die mag gebruiken.

Bijdrager
    lowfi

Je hebt ook crossover (wine) voor osx.

CrossOver Mac allows you to install your favorite Windows applications and games on Mac OS X. CrossOver includes an easy to use, single click interface, which makes installing Windows software simple and fast. Once installed, your application integrates seamlessly in OS X. Just click and run your application directly from the OS X Finder. Clicking a Windows file or document — including email attachments — will launch the appropriate Windows program, allowing you to work on the files. Best of all, you do it all easily and affordably, without needing a Microsoft operating system license.

Adding your favorite Windows software is easy, using their normal installation CDs. Just place a Windows CD in your Mac, and CrossOver will recognize it and offer to begin the installation process. CrossOver then completes the installation and configures your application to run on your Mac. That’s all there is to it.

http://www.codeweavers.com/products/cxmac/

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.