8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Robert-Jan

Iedereen 11 jaar in iCal op iCloud???

Nu ik mijn iCal-agenda ook op iCloud heb staan, zie ik dat bij alle verjaardagen die uit Adresboek worden opgehaald staat dat de jarigen hun 11e verjaardag vieren… Wat kan ik doen om dat te omzeilen? In Adresboek staan wel de verjaardagsdatums maar niet de geboortedatums…

Bijdrager
    dame.blanche

En je bent zeker dat je bij de verjaardagsdatum in je adresboek het juiste jaartal hebt staan? Anders lijkt het me dat Apple voor jou een jaartal kiest, zijnde 2000, waardoor iedereen nu 11 jaar wordt…
    Bij mij werken de verjaardag op iCloud iig wel…

Bijdrager
    Robert-Jan

Dag dame.blanche,

Fijn dat je meedenkt! In Adresboek staan alléén verjaardagsdata; géén geboortejaren!

Bijdrager
    tarun

En wat staat er in iCal? Als het goed is staat er geen jaar achter de verjaardagsdatum. Als dat wel zo is, haal die dan weg.

Bijdrager
    dame.blanche

Hoi Robert-Jan!

Die verjaardagsdata is de geboortedag!
    Heb je al eens geprobeerd om daar de geboortedag in te geven? Ik heb bij iedereen bij de ‘verjaardag’ zijn geboortedatum staan: bv 19/10/1991 en dan staat er in mijn iCal (via iCloud): dame.blanche’s 20e verjaardag.
    In iCal op m’n Mac staat Dame Blanche jarig (20).

Probeer maar eens!

Bijdrager
    Robert-Jan

Hoi Tarun en dame.blanche,

In Adresboek heb ik van de verjaardagsdatum een geboortedatum gemaakt. Nu wordt in iCal ook de leeftijd van de jarige aangegeven. In iCal via iCloud staat echter nog steeds dat iedereen z’n 11e verjaardag viert…

Bijdrager
    dame.blanche

Hoi Robert-Jan!
    Ik heb het ook even geprobeerd. De verjaardagen die ik voor de overzetting naar iCloud had aangemaakt, staan er perfect. Als ik nu een nieuw contact maak met een verjaardag, of ik verander van verjaardagsdatum, dan wordt het wel goed aangepast in iCal op Mac, maar niet in iCal op iCloud… Misschien tijdelijke problemen?

Bijdrager
    dame.blanche

Inderdaad: het probleem ligt bij Apple zelf…
    https://discussions.apple.com/thread/3385021?tstart=0
    Blijkbaar wordt de verjaardagsserver maar afentoe gerefresht… Waardoor je een paar dagen moet wachten…
    Of het kan zijn dat dat ook niet helpt, dan wordt het gewoon afwachten…;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.