10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Adilost

IE voor mac anders dan IE voor Windows?

Bestem Forumleden,

Ik ben niet echt bekend met MAC, sindskort ben ik met een website’tje bezig… Ik heb vlug een blauwdruk van de site gemaakt, moet nog heel wat aangebeuren. Maar waar mij het nu ff om gaat is het volgende :

Ikzelf heb windows xp. Op de site die ik heb gemaakt maak ik gebruik van submenus, deze heb ik met een extentie voor dreamweaver gemaakt. De pagina geeft het in alle browsers perfect weer, behalve op de IE voor de mac. Iemand enig idee hoe dit kan? Of waar het aan kan liggen? Ligt het aan de script? Mocht je zelf een mac hebben kun je deze “fout” bekijken onder : http://www.metaflex.tk

I.p.v dat de submenus zich bij de behorende menus moeten openen, openen deze menutjes zich op diverse locaties van de default pagina…

Zou iemand mij a.u.b zo vriendelijk willen zijn om mij hiermee uit de brand te helpen? En om eens naar de broncode van de pagina te kijken?

Alvast bedankt.

Groetjes Adilost.

Bijdrager
    michelvdb

Bezoek even deze W3C validatie-pagina’s:
    http://validator.w3.org/
    http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator-uri.html
    en vul er telkens het te controleren adres in.

Bijdrager
    Sad

Let wel dat de meest gebruikte browser op Mac OSX “Safari” is en daar werkt het menu prima in.

Bijdrager
    Deskman

Nog interessanter is dat M$ besloten heeft geen nieuwe versie voor de Mac te ontwikkelen. De problemen die Explorer voor Mac heeft zullen dus ook nooit worden opgelost, maar wel gaandeweg minder belangrijk worden.

En dan dit nog: 90% van de uitzonderingen en problemen met CSS komen uitsluitend voor in Explorer, somige alleen bij Wintel, andere bij Mac.

En dan ten slotte: het is M$ die zich niet aan de regels huodt en ze schijnen er heel erg niet mee te zitten

Bijdrager
    Sage

Internet Explorer word nog wel veel gebruikt door de simpelere Mac gebruikers. IE voor de Mac houd zich in ieder geval wel goed aan de W3C. Verder weet ik er niks van. :roll:

Bijdrager
    tennapel

De rendering engine — dus dat stuk code van een browser wat de HTML interpreteert en wegschrijft naar je scherm — van IE/Mac is totaal anders opgezet dan die van IE/Windows. Sterker nog, bij de ontwikkeling van de rendering engine van IE/Mac (met de codenaam “Tasman”) verreweg de meest vooruitstrevende.

Helaas heeft Microsoft de rendering engine van IE/Mac toen niet gebruikt voor IE5 (en later 6) op windows en is gestopt met de verdere ontwikkeling van IE/Mac.

Ik heb gekeken naar de code en volgens mij is de website gemaakt in Dreamweaver. Misschien even kijken op de macromedia website om te zien hoe je er voor kan zorgen dat submenu’s ook IE/Mac werken? Of stel deze vraag even op het webontwikkelingsforum, er zijn genoeg Dreamweaver gebruikers.

Als je wilt testen op een mac platform moet je de volgende extra browsers downloaden en gebruiken: Safari en Firefox.

Bijdrager
    Laiste

Microsoft laat zelfs op pc’s nogal eens een steek vallen… zoals heel simpel twee pagina’s in verschillende frames openen ofzo… *sugd* En hadden ze nou ook java er al niet uitgegooid?

*pakt plumeau en veegt stofresten van IE*

Ben overigens wel bekend met de extensies van Project Seven. Het is wel raar dattie het niet normaal doet, ik heb ook eens een menu gemaakt met deze extensies en dat werkte uitstekend… op de mac, in IE…

Het gaat waarschijnlijk toch ergens mis bij je snapfunctie, maar ja, je gaat denk ik ook niet de functies van P7 aanpassen…:(

Bijdrager
    angorawol

Ik heb effe alle aanwezige browsers gechecked
    Opera: ok
    Mozilla: ok
    Safari: ok
    Navigator: ok
    Camino: ok
    Firefox: ok
    Alleen Explorer: nok
    Wij zijn het als Mac-gebruikers wel een beetje gewoon als het niet werkt in de ene browser een andere op te starten:wink:
    Ik neem aan dat er nog geen links op die menus zitten.

Bijdrager
    Adilost
    ”angorawol”

Ik neem aan dat er nog geen links op die menus zitten.

Klopt deze pas ik later pas toe… Het is nu echt puur een blauwdruk van de site… Maar waarom die het in alle browsers behalve die van de MAC het niet doet (IE) vindt ik vaag. Maar goed, ik ga maar weer eens wat proberen. Mocht ik er niet uit komen, meld ik me wel weer fftjes;-)

En ik wil ff een ieder bedanken voor z’n snelle reactie, en bijdrage:-)

Groetjes Adilost.

Bijdrager
    Deskman

Nadeel van al die voorgebakken menufuncties en andere grappen is dat de kwistig met nutteloze code strooien. Bij het wissen of veranderen blijft er dan van alles hangen. Je pagina gaat er niet direct van over zijn nek, maar voor de pagina die je gemaakt hebt zit er erg veel rommel in. Ik raad je aan dit flink op te schonen. Je pagina wordt er traag van en onoverzichtelijk:
    [code:1:3c3a47df8c]<font color="#FFFFFF"><font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">
    </font><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#333333" size="1" face="Verdana"><font color="#CC0000">[/code:1:3c3a47df8c]

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.