26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    michiel112

IDVD werkt niet

Ik gebruik al een hele tijd ilife05 nu wou ik mij filmpjes van mijn videocamera op dvd opslaan, maar als ik mijn fragmenten impoteer en dan vervolgens op maak IDVD project aan krijg ik deze melding:

wordt IDVD niet automatisch geupdate met het installeren van ilife? ik kan IDVD ook nergens meer vinden in de finder?

Bijdrager
    imathijs

Je bent vergeten de melding die je krijgt neer te zetten, zou wel handig zijn

Bijdrager
    michiel112

ik krijg de melding op mijn computer wel te zien hoor

Bijdrager
    Brainiac

http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=17225

Dit is leeg zo te zien; zowel in Opera als in Safari. Onder activiteitenoverzicht download ‘ie toch zo’n 22KB.. .

Bijdrager
    imathijs

Hij zou moeten staan tussen programma’s in finder. Mocht dit niet zo zijn, heb je m er wellicht uitgesleept. Probeer m eens via Spotlight te vinden (als je 10.4 hebt tenminste)

Updates gaan voor ilife allemaal via de knop Software Update

Bijdrager
    michiel112

@imathijs krijg jij hem ook niet te zien? ik wel ik heb geen 10.4 dus… maar het zou wel eens kunnen dat iemand hem er heeft uit gesleept hou krijg ik hem dan trug? ik heb namelijk de cd van ilife05 niet meer.

Bijdrager
    Brainiac

Je kan misschien eens proberen zoeken via [command] F.

Bijdrager
    michiel112
    ”Brainiac”

nee ook niet (zie jij de afbeelding ook niet?)

Bijdrager
    Brainiac
    ”michiel112″
    ”Brainiac”

nee ook niet (zie jij de afbeelding ook niet?)

Neen, ik zie het ook niet.

Open anders eens het programma “Scripteditor” en geef het volgende in, gevolgd door op “Voer uit” te klikken. Op hoop van zege.. want als je het al niet vindt via de zoekfunctie.. .

[code:1:59721ab803]tell application "iDVD" open[/code:1:59721ab803]

Bijdrager
    michiel112

Bijdrager
    michiel112

Scripteditor vind ik ook niet waar kan je deze trug vinden? en hoe kom ik trug aan idvd? staat die op de osx panter cd?

Bijdrager
    Brainiac
    ”michiel112″

Scripteditor vind ik ook niet waar kan je deze trug vinden? en hoe kom ik trug aan idvd? staat die op de osx panter cd?

Ja, het staat er wel op. Onder gebundelde software dacht ‘k. En het zal misschien het makkelijkst zijn ook, want blijkbaar staat het er werkelijk niet meer op.

Scripteditor staat onder Programma’s/AppleScript/

Bijdrager
    michiel112

nee daarmee vindt ik het ook niet .
    nooit geweten dat van apple script. waar voor dient het allemaal?
    (kon je de afbeelding nu wel zin?)

Bijdrager
    Brainiac
    ”michiel112″

nee daarmee vindt ik het ook niet .
    nooit geweten dat van apple script. waar voor dient het allemaal?
    (kon je de afbeelding nu wel zin?)

• Herinstalleren dan. I’m out of tricks.:)

• Ja, nu zie ik de afbeelding wel.

• Applescript.

Bijdrager
    michiel112

bedankt. maar op de Cd vind ik hem ook niet wel imovie valt die hier misschien onder?

Bijdrager
    Brainiac

Bij mij staat die op schijf 1.

• Open de schijf en klik op “Install bundled software only”

• Je klikt een paar keer op volgende, en net voor je gaat installeren klik je op “Aangepaste installatie”
    • Vervolgens schakel je ze allemaal uit, behalve iDVD en ga door

Bijdrager
    michiel112
    ”michiel112″

Scripteditor vind ik ook niet waar kan je deze trug vinden? en hoe kom ik trug aan idvd? staat die op de osx PANTER cd?

hier dus niet maar ik zal een verder zoeken of ik ook ergens bundled software kan vinden

Bijdrager
    michiel112

het is nu inderdaad gelukt om idvd weer op de computer te zetten maar nu krijg ik deze meldingen:

wat moet ik er mischien nog installeren?

Moderator
    unSOUND

Klinkt meer alsof je iDVD niet hebt geĂ¯nstalleerd, maar hebt gekopieerd van een andere Mac… Weet je wel zeker dat je een DVD brander hebt en dat deze ook door de Mac herkend wordt ?

Bijdrager
    TonE
    ”unSOUND”

Weet je wel zeker dat je een DVD brander hebt en dat deze ook door de Mac herkend wordt ?

Gezien de foutmelding over de hardware lijkt het daar idd sterk op.

Bijdrager
    michiel112

dvd brander heb ik inderdaad niet maar ik wil ze graag in idvd krijgen om ze vervolgens op mijn pc (windows) te branden

Moderator
    unSOUND

Je hebt alleen mijn eerste vraag nog niet beantwoord…

Klinkt meer alsof je iDVD niet hebt geĂ¯nstalleerd, maar hebt gekopieerd van een andere Mac…

Bijdrager
    michiel112

ja omdat ik de orginele niet meer kan vinden

Moderator
    unSOUND

Bij iLife werkt dat dus niet zo simpel… Daarom staat er ook een installer op de CD, en geen map met de programma’s kant en klaar erin.

Bijdrager
    michiel112

weet jij dan toevallig waar je idvd op de panter cd kan vinden?

Moderator
    unSOUND

iLife staat niet op de Panther CD. Althans niet op de gewone versie van Panther.

Hij staat als het goed is wel op de restore-CD’s die je bij je Mac hebt gehad.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.