7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    antje

IDVD werkt niet meer sinds Panther

Hoi!

Gisterenavond heb ik op mjn powerrrrbook G4 Panther geinstalleerd.
    Daarvoor had ik dus Jaguar.
    En ja, toen zat er nog idvd op om mijn filmpjes op te branden.

Maar het is weg! Nergens meer te vinden dat Idvd! heb al van alles geprobeerd. Als ik er nu een dvd r in doe, doet hij er niks mee!

drama!
    Who Knows?

alvast bedankt,
    Antje

Bijdrager
    Indomarco

Heb je ene clean install gedaan? Staan je bestanden er nog wel op? Speelt een DVD-video wel af? Zit DVD-speler er wel op?

Bijdrager
    antje

hoi!
    dank voor je snelle raad…
    eeeh, ja de dvd speler zit er nog wel op en jaaaa ik heb een clean install gedaan..
    was dat stom?

a

Bijdrager
    Triumph

Clean install betekent echt clean!
    Maw de schijf wordt schoongeveegt en het OS wordt erop gezet.
    Backup?

Bijdrager
    Indomarco

Maar als je een interne DVD-brander hebt, dan zou bij de installatie MacOS hem moeten herkennen en alle programma´s daavoor moeten installeren. Ik heb Panther geïnstalleerd bij een G4/733 met CD-R, mooi dat er geen iDVD op gezet werd. Kan wel met iLife.

Bijdrager
    PeterK

Komt mij bekend voor, het probleem dat iDVD opeens verdwenen is ma een install van Panther.
    Je moet iDVD opnieuw installeren vanaf de origenele DVD waar iDVD op staat. Je neemt de DVD waa jaguar op staat en selecteert dan dat je software wilt installeren, dus niet dat je terug wilt naar een oudere versie van het OS.
    Ik weet even niet preciies wat voor opties je moet kiezen maar het wijst zichzelf.

Bijdrager
    JeePee

Na een Clean Install moet je je Programmatuur Restore CD’s of DVD gebruiken om extra programmatuur te installeren. Heb je dat al gedaan? Probeer eens en kijk of het daarna wel werkt.:D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.