2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

[iDVD] volgorde van menu items wijzigen (opgelost)

Hallo allemaal,

Ik heb een DVD gemaakt met iDVD en in het hoofdmenu heb ik drie onderdelen, twee verwijzen er naar film submenu’s en eentje naar een foto submenu: Film1, Film2 en Foto. Nu is het zo dat wanneer de DVD start (op RWtje gebrand als start, in preview mode zelfde gedrag) niet Film1 als menu optie geselecteerd staat, maar Film2. Op zich niet een heel groot probleem, maar een klein schoonheidsfoutje. Hoe los ik dit nu op!? In de dvd-indeling kan ik de volgorde niet veranderen (hier zie ik inderdaad Film 2 bovenaan, dan Foto1 en dan pas Film1, op een of andere manier is Film1 achteraan gekomen in de volgorde, hij staat natuurlijk in het gewone overzichtsvenster WEL als eerste).

Moderator
    Strifer

Ik heb min of meer een oplossing gevonden! Het komt erop neer dat de items die je toevoegt (een submenu) de volgorde aanhoudt waarop je ze hebt toegevoegd. Film1 was inderdaad later toegevoegd dan Film2 (kwam toevallig zo nadat ik mijn opzet/idee veranderde). Vervolgens heb ik Film2 en Foto beiden apart van elkaar geknipt en vervolgens weer geplakt. Het ziet er dan allemaal hetzelfde uit, maar onder de motorkap denkt iDVD dat ze weer opnieuw zijn toegevoegd en nu is de volgorde dan ook gewoon: Film1, Film2 en Foto.

Mijn inziens moet dit makkelijker kunnen, maar voila een work a round is nooit weg:-)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.