11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Nick Nack

iDVD – Slechte kwaliteit Diashow

Beste Forummers,

Vraag 1: Opgelost!
    Als ik in iDVD een diavoorstelling maak, zit er om alle foto’s een brede zwarte rand.

Als ik TV weergave aan zet, valt het zwart buiten de rode lijn, en de foto’s binnen de lijn. Maar kan je niet kiezen voor compleet uitvullen of zo? Of zie je dit niet zogauw dit gebrand is?

Vraag 2: Opgelost!
    Als ik hem wil branden, vraagt hij om een DVD, als ik een beschrijfbare dvd erin doe. Spuugt ie hem weer uit! Waarom dat?

Vraag 3:

Waarom zijn de foto’s in de diashow zo korrelig. Ze gaan er op volle resolutie 8bit Tif RGB in.

Alvast bedankt,

Nick

Bijdrager
    Geeaar

Jouw vraag 2: met het branden van dvd’s heb je inderdaad problemen met sommige merken dvd’s. Zo lukt het mij niet om met printable dvd+R van imation te branden. Wel lukt het met printable dvd+r van philips.
    Ik wel eens gelezen dat je dit via een schijfkopiebestand en toast kan doen, maar dat is mij niet gelukt. Ligt waarschijnlijk gewoon aan de dvd brander.

Bijdrager
    Nick Nack

Ok,

Als ik eerst de DVD erin doe zodat ie op het bureaublad verschijnt. En daarna iDVD opstart en op brand klik doet ie het wel!

En bij Voorkeuren kan je die zwarte balk uitzetten. :innocent:

Raar.

Moderator
    unSOUND

Vraag 3: iDVD 9 ( en iPhoto wat dat betreft ) kan foto’s kwalitatief minder goed schalen dan andere programma’s zoals Photoshop. Verklein je foto’s van te voren naar het juiste formaat met Photoshop of een soortgelijk programma, en de foto’s zullen er veel beter uit zien.

Bijdrager
    Nick Nack

Ja, het scheelt een klein beetje, de karteling is ietsje weg.

Maar de foto’s blijven zo wazig.

Maar het moet maar zo. Bedankt!

Moderator
    unSOUND

Perfect zullen ze niet snel worden, omdat het beeld omgezet moet worden naar rechthoekige pixels voor de TV, terwijl de foto’s van origine vierkante pixels hebben… Maar het beste is op zich om de foto’s op precies de juiste resolutie aan iDVD te geven, en dan ook zorgen dat iDVD ze niet aanpast aan het TV formaat.

Bijdrager
    Mendoza
    ”unSOUND”

Vraag 3: iDVD 9 ( en iPhoto wat dat betreft ) kan foto’s kwalitatief minder goed schalen dan andere programma’s zoals Photoshop. Verklein je foto’s van te voren naar het juiste formaat met Photoshop of een soortgelijk programma, en de foto’s zullen er veel beter uit zien.

enig idee wat het goede formaat en omvang is?

Bijdrager
    nookie
    ”unSOUND”

Perfect zullen ze niet snel worden, omdat het beeld omgezet moet worden naar rechthoekige pixels voor de TV, terwijl de foto’s van origine vierkante pixels hebben…

Wat ik dan niet snap: waarom moet het geconverteerd worden naar ronde pixels voor de TV?
    Als ik foto’s bekijk via iPhoto op mijn TV, dan vind er toch ook geen conversie plaats, ziet er prachtig
    en scherp uit.

Of zie ik het nu verkeerd…

Bijdrager
    sally

DVD video is geen ideale ‘drager” voor foto’s.
    Je kunt beter een foto-cd (dvd) maken als je dvd-speler dit ondersteunt.

Bijdrager
    Nick Nack

Dit is raar.

Als ik de dvd in de apple prop, zijn de foto’s niet scherp, gewoon super wazig!

Maar stop ik hem in een DVD speler op tv. Dan zijn de foto’s echt superhaarscherp!

Hmm, codec foutje of zo?

Bijdrager
    sally

Je moet in ieder geval de actual size op je computer vergeljken met de fullsize op je tv..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.