4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    wterhaar

iDVD slaat vast bij het delen tussen iMovie en iDVD

Ik heb een flm gemaakt in iMovie HD en wil die op DVD zetten. Daarvoor kan je twee methoden gebruiken: in iMovie voor ‘delen > iDVD’ kiezen waarna iDVD start en je verder kan. Omgekeerd kan ook. In iDVD kan je een thema kiezen en vanuit media de film slepen naar een effectgebied binnen het thema. In het verleden heeft dit prima gewerkt.

Wat me nu gebeurt is dat vanuit iMovie wel iDVD wordt gestart, maar dat het iDVD programma vastslaat en blijft hangen met het gekleurde ronddraaiende bolletje, ook al wacht ik meer dan een half uur. Het enige wat ik kan doen is iDVD geforceerd stoppen. Omgekeerd precies hetzelfde: zodra ik in iDVD de muis loslaat op het effectgebied waar de film hoort, begint het gekleurde bolletje zijn eindeloze rondedans.

Ik gebruik een iMac Intel Dual Core, 1ghz en heb alle programma’s gecheckt op updates. De vaste schijf heeft ook nog genoeg ruimte.

Wie weet raad?

Bijdrager
    Fester

Probeer gewoon eens dezelfde handeling met een foto.
    ( je kan het altijd wijzigen )
    Ik heb de indruk dat je opnieuw je gehele film in het effectgebied aan het zetten bent.:roll:
    Ik heb in het verleden wel eens een ongebruikte scene van de zelfde film uit iMovie op het buroblad gesleept ( kopie dus ) en die dan in het effectgebied van iDVD gesleept.

Bijdrager
    Stief

Wat is het verschil tussen de films die je vroeger gemaakt hebt en die van nu ?
    Is deze groter ? veel groter ? komen er vertraagde en/of versnelde beelden in voor ?
    Je zegt ik heb voldoende ruimte, hoeveel is dit dan ?

Probeer eens een nieuw filmpje te exporteren (een korte film) en kijk of dit lukt.
    Exporteer een naar quicktime bv.

Kun je nog herinnneren wanneer je je laatste film hebt gemaakt ?
    Kijk dan eens naar “over deze mac” (op het appeltje linksbovenaan klikken), klik ‘meer info’ en selecteer programma’s, klik op ‘laatst gewijzigd’ daar kun je zien welke programma’s je geïnstalleerd hebt van toen het wel werkte en nu. Mss zit daar de boosdoener tussen.

Gr Stief

Bijdrager
    wterhaar

Bedankt voor de suggesties, tot nu toe helpt helaas niks. Misschien moet ik iDVD (dwz iLife) opnieuw installeren. Heeft iemand een idee hoe dit moet als het programma op de computer zat toen ik het (nieuw) kocht, maar geen programma’s op disk heb?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.