10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Finish

iDVD reageert niet

Ik ben aan het branden sinds gisteren nacht 1 uur. (nu 16 uur)
    Bij audio geeft hij aan dat het programma niet reageert.
    In de aktiviteitenweergave gebruikt hij momenteel z’n 80 a 90 % van de prosessor.
    Is ook in de aktiviteitenweergave rood met daar achter “reageert niet”
    Het prosessor getal gaat wel heen en weer dit zou betekenen dat er nog wat gebeurt.
    De DVD die ik brand duurt 90 minuten. Hoe lang moet ik nog blijven wachten?

Bijdrager
    wout3r

Wat voor een macje hebt je en wat voor een branden (vooral hoeveel x speed).

Ik zeg, gooi ‘m eruit en brand opnieuw! Kan nooit zo lang duren

Bijdrager
    Freek.

Deed ie het eerder wel gewoon? Sowieso even appeltje-Q (programma evt geforceerd stoppen), Mac herstarten en opnieuw proberen.

Btw: je zit toch niet serieus 16 uur af te wachten hè :sealed:

Bijdrager
    Finish

G5 imac
    externe brander NEC 12 speed
    hij is nog aan het rekenen denk ik

Bijdrager
    t.leffers

Dat kan inderdaad erg lang duren. 16 uur is misschien wel erg lang; heb je misschien een heel uitgebreid menu gemaakt in iDVD. Daar is ie namelijk wel even mee bezig.

Bijdrager
    Finish

menu e.d is al gerenderd
    hij is bezig coderen audio film.
    ongeveer z’n 10 nummers heb in mijn film bestand gezet

Inactief
    Anoniem

Op mijn PowerBook G4 duurt een iDvd’tje renderen nooit langer dan een uurtje, terwijl ik toch regelmatig aardig grote DVD’s met veel foto’s en muziek of veel filmmateriaal brand.

Bijdrager
    wout3r

Ja iDVD kan wel aardig lang duren

Bijdrager
    CaDoc

Een iDVD’tje maken inclusief renderen en bijvoegen van geluid hoort géén 16 uur te duren, hooguit een uurtje of twee. Nu gebruik ik eigenlijk nooit meer dan twee nummers en dan hooguit in het menu, maar het “audio renderen” duurt meestal juist heel kort, een minuut of 10.

Denk dat iDVD een conflict heeft met je externe brander of zoiets, het “audio rendenen” is namelijk naar mijn idee de laatste stap voorafgaand aan het starten van het brandproces.

Bijdrager
    Annunaki

Mocht je het proces annuleren, probeer dan de volgende keer om te renderen naar een Disk Image. Misschien is het wel een probleem met de externe DVD schrijver of zo. Als je het redert naar een Disk Image, dan kan je die achteraf nog altijd op een DVD branden.

Ik render immers altijd eerst naar een Disk Image, dan kan ik alles een bekijken voor ik effectief een DvD Brand en dan tot de vaststelling kom dat er iets niet correct is.

Groeten,

Stefaan

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.