8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

iDVD-project

Ik heb met mijn vakantiefotootjes een KeyNote-presentatie gemaakt. Die wilde ik op dvd voor op de tv. Ik heb dan de presentatie in zijn geheel geĆ«xporteerd naar een QuickTime-filmpje en daarvan een nieuw iDVD-project gemaakt (filmpje op iDVD-project laten vallen in hokje voor ‘film toevoegen’) dat ik dan heb gebrand op dvd . Dat ging aardig maar nam veel tijd in beslag.
    Probleem: bij de KeyNote presentatie verlopen de overgangen tijdens het afspelen van de diareportage vlekkeloos. Op de dvd zijn alle overgangen, inschuiven van tekst e.d. erg schokkerig. Niet mooi dus.
    Wat deed ik fout of hoe zorg ik ervoor dat er via de dvd ook een vlotte en ‘smooth’ reportage te zien is?

Bijdrager
    Hansi2124

Geen Keynote gebruiken, maar iPhoto en dan een diavoorstelling aanmaken. Deze delen naar iDVD en branden.

Bijdrager
    Geedee

Ik gebruik iPhoto maar zelden., tenzij dan om mijn foto’s in op te slaan. Kan je met iPhoto ook zo’n leuke overgangen maken en tekst toevoegen e.d.?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, probeer het maar eens uit zou ik zeggen.

Bijdrager
    Fester

Uit mijn hoofd kan ik je niet helpen, zal vanavond even kijken.
    Ooit een progje gebruikt en die als intro in iMovie HD ( de enige echte ) gesleept, de hoofdfilm erachter gezet in iDVD, werkt feilloos.:D

Bijdrager
    Geedee

Voor zover ik er iets van afweet is iMovie voor video, niet? Ik kan daar ook blijkbaar geen KeyNote-reportage en zelfs geen QT-filmpje inslepen, tenzij ik weer iets verkeerd doe.

Bijdrager
    Fester

Photopresentor, leuk programma, met effecten en je kan je diashow aanpassen aan de lengte van de muziek.
    Dit had ik geimporteerd in iMovie ( HD ).

Bijdrager
    Geedee

Straks eens opsnorren via VersionTracker.

Dankjewel!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.