9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

iDVD op een macbook air -> naar USB?

Hey allemaal!

Ik heb een macbook air en heb als workflow voor (amateur) filmprojecten: imovie->idvd -> naar dvd branden.
    Echter, in de macbook air zit geen superdrive meer.

Ik weet dat het een optie is om een externe brander aan te schaffen.

Maar is het ook mogelijk om een idvd project op een USB te zetten en die aan mensen te geven zodat ze het kunnen afspelen (op windows en mac computers) ‘net als een DVD’?

Alle suggesties zijn meer dan welkom!

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    arjankamp

Das volgens mij mogelijk. Via idvd opslaan op USB stick en anders via Finder je film opzoeken en slepen naar je USB. Wat misschien ook werkt, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd is om een andere Mac binnen je Sigi netwerk als schijfstation voor dvd te gebruiken. Dit zou je even kunnen googlen. Nogmaals ik heb dit wel eens gelezen, maar weet niet of dit echt werkt.

Bijdrager
    CMD-Z

en kunnen windows gebruikers het dan ook makkelijk afspelen? wat moet je slepen? video TS folder?

Bijdrager
    johnkeates

Windows kan alleen DVDs afspelen als een DVD-afspeel programma toegevoegd is. Dat is dus afhankelijk van wat er naast windows op staat.

Bijdrager
    arjankamp

Je maakt een video TS aan via Idvd. Die map sleep je op een USB. Op een windows PC met de VLC mediaplayer is dit af te spelen. (VLC is gratis te downloaden: ff googlen).

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan ook een Quicktime movie maken. Het enige wat dan mist is het menu….. maar maakt dat heel veel uit?

Bijdrager
    hobbes2210

iDVD kan toch ook gewoon een image maken, ipv branden.
    Deze image kan je op elke computer branden.

Bijdrager
    CMD-Z

ja maar het gaat er inderdaad om dat we juist de menus wel houden, en dat hij ook een soort ‘plug en play’ effect heeft net als op windows :)!

Bijdrager
    hobbes2210

Nogmaals, iDVD kan gewoon het eindproduct als image wegschrijven.
    Deze file kan op elke willekeurige computer worden gebrandt, dmv de gangbare commerciele brand software.

Ik zie geen probleem.

Heeft de TS dit al geprobeerd?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.