17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Flick

iDVD (of iMovie) probleem????

Ik heb het volgende probleem;

Ik heb een HD camera van Sony (HDR-CX6) die prachtige filmpjes maakt (AVCHD).
    Ik importeer de film (via USB) in iMovie 08 en bewerk e.e.a.
    Ik exporteer de film via “deel” en “exporteer naar film” en dan “groot”.
    De film die daar uitkomt importeer ik in iDVD 08.
    Dan brand ik een DVD.
    Echter, ik krijg op mijn HDTV (Sony) wel een scherp, maar enigszins “schokkerig” beeld.

Dat moet toch vloeiender kunnen????
    Bijvoorbeeld net zoals dat ik dat krijg als ik mijn camera rechtstreeks aan de HDTV hang?????

Heren moderators, staat de klok wel goed??? ik krijg 17.00 uur achter mijn bericht….. het is toch echt 18.00 uur hier nu.

Bijdrager
    Triumph

Er komt eigenlijk geen goed beeld uit iMovie 7. Het is geen Pal DV (of mov) maar een H264 film. DIe moet worden aangepast in iDVD, ik heb er nooit goede resultaten mee gekregen.
    Dus lijkt mij een (een snelle) oplossing nog niet in zicht. Vooral als je de AVCH camcorders een een wat snelle beweging geeft en dit omvormt naar normaal DV of mov beeld dan loopt het beroerd vind ik.
    Je moet het eigenlijk direct op Blu Ray zetten, dat kan via Toast 9 met HD plugin. Als je filmpjes niet te groot zijn (lengte) dan kan dat mooi en kun je genieten van je beeld in Full HD van goede kwaliteit. Iets wat dus nooit zal lukken met iDVD eenvoudig omdat die niet met HD beeld om kan gaan iDVD gaat niet verder dan 720 x 576

Bijdrager
    MacbookTo

Flick, wij hebben precies dezelfde geweldige camera. Wij halen de video van de Memorysticks binnen met iMovie 8 (eigenlijk 7). Ik sla dan alles op onder bijv. vakantie 2008. Ik ga naar iMovie HD 06 (is dus nog gratis te downloaden) en open vakantie 2008 met dit programma. Wij bewerken het en het resultaat is prima. Wij spoelen het wel terug naar tape. Echter als ik het op DVD brand is de kwaliteit nog verbluffend, ondanks dat het geen Blu-Ray is.

Bijdrager
    Flick

Triumph,

Kun je me iets meer vertellen hoe je dat doet?
    Ik heb Toast 9.02 dus dat zou een betere kwaliteit leveren?
    Ik heb geen blueray speler maar wel een Sony HD DVD recorder.

Macbook, ik zal jouw oplossing ook eens proberen.

Bijdrager
    ckafe

Dit kan alleen unSound begrijpelijk uitleggen. Lees daarvoor de volgende items zorgvuldig door:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=130021
    Met grote dank aan deze MacGranny die volgens mij binnenkort zijn vijfentwintigduizendste item plaatst.

Bijdrager
    Fester

Vraag mij niet waar, maar het zit in de instellingen van je tv.
    Collega van mij heeft een homevideo gemaakt, gebrand in iDvd, speelt op zijn Lcd soms schokkerig af, op mijn oude beeldbuis tv draait het wel goed af.
    Ikzelf ben terug naar iMovie 06 HD, vond de manier van werken in 08 niet prettig.

Bijdrager
    utah62

Heb net een testje gedaan: filmpje in iMovie08 gemonteerd en gebrand op DVD-rw en inderdaad schokkerig op het scherm Philips Plasma 107cm).
    Hetzelfde gedaan in iMovieHD en wel vloeiend!

Is wel vervelend want ik vindt iMovie08 zeer gemakkelijk werken.

Zijn er meerdere mensen die die ondervonden hebben en is er geen oplossing voor?

Bijdrager
    Triumph
    ”Flick”

Triumph,

Kun je me iets meer vertellen hoe je dat doet?
    Ik heb Toast 9.02 dus dat zou een betere kwaliteit leveren?
    Ik heb geen blueray speler maar wel een Sony HD DVD recorder.

Wat bedoel je met HD recorder Een hardeschijf met DVD recorder in 1?
    Dat is dus geen High Definition.
    Nee je hebt nodig een echte Blu Ray spelen een een Sony Playstation 3 is lijkt e het goedkoopste op dit moment.
    tevens heb je de HD plugin http://www.roxio.com/enu/products/toast/plugin/overview.html nodig voor Toast 9. Kijk op
    http://forums.support.roxio.com/index.php?showtopic=40330 voor de instellingen. Werkt perfect bij mij.

Bijdrager
    utah62

Heb inmiddels via leden van het OMT forum een oplossing: Ik exporteer naar Quicktime in dv-pal formaat, 25 fps en daarna dit bestand importeren in iDVD. Nu heb ik gelukkig wel een vloeiend beeld.

Bijdrager
    OMT-fan

Genoeg stuff om e.e.a. te gaan uitproberen.
    Ik kom terug als ik wat resultaten heb geboekt.

Bedankt allemaal….

Bijdrager
    roy
    ”MacbookTo”

Flick, wij hebben precies dezelfde geweldige camera. Wij halen de video van de Memorysticks binnen met iMovie 8 (eigenlijk 7). Ik sla dan alles op onder bijv. vakantie 2008. Ik ga naar iMovie HD 06 (is dus nog gratis te downloaden) en open vakantie 2008 met dit programma. Wij bewerken het en het resultaat is prima. Wij spoelen het wel terug naar tape. Echter als ik het op DVD brand is de kwaliteit nog verbluffend, ondanks dat het geen Blu-Ray is.

Bewerk je je geimporteerde bron materiaal dan nog? Mij lukt het namelijk niet om in iMovie HD 06 de geimporteerde bestanden te openen. (Gaat om een Panasonic SDR-S10. maakt van die MOD bestanden (mpeg muxed)

iMovie 08 ondersteund mijn camera tav het importeren, 06 niet. En het is net wat makkelijker dan bergen files te batch converten.

Edit: ik moest slepen :innocent: wat ben ik DOM!

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb inmiddels FCE 4.01 ook geprobeerd.
    Apple zegt dat dit ook AVCHD bestanden aan kan.
    Maar als mijn camera via USB2 is aangesloten geeft FCE bij het opstarten deze melding en bij “continue” herkent hij geen bestanden. De Sony HDR-CX6 heeft geen Firewire.

Weet iemand raad?

Bijdrager
    MacbookTo

Zoals gezegd, halen wij de bestanden met iMovie 08 binnen. Als er wel eens een scène niet lukt, gebruiken we Voltaic. Maar sinds de laatste upgrade van Mac OSX gaat het eigenlijk steeds goed. Die beelden sleep ik dan in FCE. Wij hebben een poosje met dit programma gestoeid, maar het is ons wat te pittig.
    Dus wij haalden ze niet rechtstreeks binnen in FCE, maar via een omweg.

Bijdrager
    OMT-fan

Levert FCE een beter resultaat (minder schokkerig) dan iMovie 08?

Bijdrager
    MacbookTo

Ja, we hebben het voor een titel gebruikt en geen schokkende beelden gezien.

Bijdrager
    OMT-fan

Dan blijft mijn vraag over het importeren overeind staan.
    Ik wil een proef doen met FCE 4, dus ik wil toch AVCHD importeren in FCE.
    Als dat niks is kan ik altijd nog terug naar de beide iMovie’s

Nog iemand een idee?

Bijdrager
    Fester

Zit net een stukje te lezen in de nieuwe Macfan ( blz 12 ), dat de progressieve mode ( de interlacing ) bij digitale tv ) tot nu toe geen vooruitgang is voor amateurcamera’s.
    Is dit de reden dat ik zo blij ben met mijn DV camera en iMovie 06?

In dit stukje van Marc Krier wordt beweerd dat in FCE de full frames omgezet moeten worden naar 960 x 540 voor een beter resultaat..
    Hoop dat jullie er iets aan hebben.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.