4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

idvd menu met compressor kwaliteit video

Hey allen,

Ik maak vrij veel dvd’s met idvd. Ik vind de menu’s erg leuk en vooral makkelijk te bewerken.
    Waar ik me aan erger is de kwaliteit die uit idvd komt. Slideshows zien er niet goed genoeg uit. Zelfs niet op Pro kwaliteit.

DVD Studio Pro daarin tegen maakt TOP kwaliteit evenals Compressor. Balen is dat je geen menu’s uit iDVD 5 of hoger kunt importeren in DVD SP.

Is er een andere mogelijkheid om iDVD betere kwaliteit te laten renderen? Of misschien een kant en klaar filmpje erin te slepen zoals in DVD Studio Pro zodat er geen re-compression plaats vindt?

Stef

Bijdrager
    Yvesm007

De kwaliteit is al een héél stuk beter als je ze op een gewone TV bekijkt hoor.
    Als je ze natuurlijk onmiddelijk terug bekijkt nadat je het gebrand hebt, wetende dat je Mac een (veel) hogere resolutie heeft, zien ze er slechter uit, wat normaal is.

Bijdrager
    stefsegers

Hoi Yves,

Ben met je eens. Maar mijn klanten hebben tegenwoordig FULL HD tv’s! Elke detail zie je.
    Nu kan je zeggen dat DVD een resolutie van 720×576 aanhoud ja dat klopt, maar…..

Als de video GOED wordt gecomprimeerd zoals Compressor doet zie je echt een groot verschil. Dezelfde resolutie maar veel mooier!

Ik heb meerdere tests gedaan en ja Compressor is vele malen mooier…

Bijdrager
    bedhead
    ”stefsegers”

Ik heb meerdere tests gedaan en ja Compressor is vele malen mooier…

Welke settings neem je dan om je HD-project in 16:9 formaat te branden?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.