9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    zach

iDVD is verdwenen

Nadat ik mijn iBook opnieuw geinstalleerd heb (Panther) is iDVD verdwenen. Ik heb wel geen superdrive maar ik leen af en toe een externe DVD brander en dat heeft gewerkt. Ik heb iLife 05 weer geinstalleerd, en alles komt er keurig op behalve iDVD. Nou weet ik me vaag te herinneren dat je ook 2 bestandjes moet hebben, Pfurz of zo. Die heb ik nog eens gedownload en in de root van mijn homedir gezet. Maar nog steeds geen iDVD nadat ik de iLife installatie nog eens gestart heb. Help, wat doe ik fout?

Moderator
    unSOUND

iDVD wordt niet geinstalleerd op Macs zonder superdrive. Standaard staat hij er wel bij…

Bij de restore-CD’s moet ook een extra programma’s installer staan, hiermee kon je iDVD alsnog terugzetten volgens mij.

Bijdrager
    zach

Ik heb geen superdrive maar toch heb ik iDVD erop gehad. Via een externe brander (en met behulp van de Pfurz-hack) kun je in ieder geval vanuit iDVD een diskimage maken. Dit heeft ook gewerkt. Ik weet niet welke restore CD’s, ik heb gewoon de Panther DVD die ik bij de iBook kreeg. En ik heb de iLife 05 (één CD en één DVD) maar hiervan kun je niks afzonderlijks selecteren, het is één grote package waar alles in zit.

Moderator
    unSOUND
    ”zach”

Ik heb geen superdrive maar toch heb ik iDVD erop gehad.

Dat klopt. Bij levering staat het er wel op.

Doe de DVD van Panther er nog eens in, en kijk of je iets ziet zoals “additional software” of iets wat daar op lijkt.

Andere optie is de installer van iLife 05 openmaken, en iDVD daaruit vissen, maar dat is wat moeilijker.

Moderator
    unSOUND

Tevens kun je volgens mij wel iDVD 05 installeren, via een aangepaste installatie. iDVD 05 kan immers standaard, zonder crack, ook met externe writers werken. Start die installer nog eens, en kijk of je bij het eind kunt kiezen voor “aangepaste installatie”

Bijdrager
    zach

Aangepaste installatie kan ik niet selecteren, het is alles of niets met iLife 05 of ik moet iets over het hoofd hebben gezien. Ik zal nog eens op de Panther DVD kijken.

Moderator
    unSOUND

Je krijgt die keuze pas op het laatste moment. eerst moet je je wachtwoord geven, schijf selecteren, en dan op het einde kun je kiezen, installeer, annuleer, of aangepast.

Bijdrager
    zach

Bedankt, ik ga het straks nog eens proberen!

Bijdrager
    zach

Het is gelukt, je kunt het inderdaad afzonderlijk selecteren. Had dus niet goed gekeken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.