7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

iDVD is traag

Is het mogelijk om een iDVD project te exporteren? Want ik heb nu een iDVD project liggen en ik moet deze een stuk of 30 keer op een DVD branden. Moet ik dan √©lke keer dat rendatie proces doorlopen? Want dat duurt wel een uurtje of 5… :oops:
    Mvg,

Bijdrager
    First Edit

In plaats van branden kan je ook kiezen voor ‘save as disc image’, dan kan je daarna via toast (of schijfhulpprogramma?) die image vrolijk 30 keer branden, zonder iedere keer opnieuw je project te renderen…

Suc6!

Bijdrager
    sypie

Omdat het je eigen product is kun je dit project 1 keer laten renderen en daarna als schijfkopie op je Mac zetten. Dat is het makkelijkste. In Toast kun je een Disk Image aanmaken. Die Image kun je dan 30 keer op DVD zetten. Op die manier weet Toast de instellingen en dergelijk die daarbij horen.

Wat je ook kunt doen, op het moment dat je 1 DVD klaar hebt: de mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS kopieren naar je Mac en die iedere keer weer op DVD branden.

Het renderen hoeft dus maar 1 keer gedaan te worden.

Moderator
    unSOUND

Puur ter info: Na het branden van de eerste DVD krijg je gelijk de optie om er nog eentje te branden, dan doet iDVD dat gelijk, zonder opnieuw te coderen.

Maar het maken van een image is inderdaad de beste optie.

Bijdrager
    Jordan_D

Nog een tip hang een of meerdere branders ( 3 x is wel genoeg) aan mac. Kopieer Toast het aantal keer dat je hem nodig heb en brand je image file naar meerdere branders tegelijk. Zorg wel dat je vanaf je HD print die kan je branders namelijk bij houden.

Greetz, JD

Bijdrager
    KingAchille

Oeps… Ik heb de dvd gebrand in 16:9 formaat, maar nu blijkt dat de dvd-speler van ons school (of in ieder geval toch de tv) er niet mee overweg kan.
    Kan ik de dvd-speler zo instellen dat hij wel met 16:9 overweg kan? Kan ik de image veranderen in 4:3 zonder eerst alles te coderen? Of moet ik alles terug opnieuw coderen in 4:3?
    Mvg,

Bijdrager
    sypie

Vrees met grote vrezen. Als dat in de iinstellingen van de DVD-speler niet gewijzigd kunnen worden dan denk ik dat je de boel weer opnieuw moet coderen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.