6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Rickje

[iDVD] Filmduur – capaciteit

Hallo allemaal!

Ik ga vanavond voor school een voorstelling filmen. Ik film daar met een camera van school waar ik op dit moment geen type van weet. Het is een camera met hardeschijf erin. Maargoed, dat zegt nog vrij weinig.

Hoeveel minuten gaan er gemiddeld op een DVD via iDVD?
    Ik ga waarschijnlijk rond de 100 minuten filmen. Zijn er mensen die weten of dit past o.i.d.?
    Maakt de kwaliteit je in iDVD kan instellen daarnaast nog veel uit? Zo ja, veel?

Gr Rick

Bijdrager
    KarelWillem

90 minuten past sowieso.

N.B.: 120 minuten is volgens mij het maximum.

Hoe meer minuten, hoe lage de kwaliteit vanzelfsprekend.

Bijdrager
    Rickje

Dat van de kwaliteit vraag ik mij af, omdat in iDVD staat of je prestatie of professionele kwaliteit wilt enzo.

Je kan dat zeg maar zelf instellen ofzo, in iDVD. En jij zegt nu dat ie dat zelf aanpast o.i.d.?

Bijdrager
    Volkie

Toch klopt het wat er gezegd word over hoe meer minuten (lees data) hoe minder de kwaliteit, dat doet iDVD inderdaad zelf.

Bijdrager
    Rickje

Oke, en met 120 minuten als MAX dan moet het ook wel lukken. :)

Kom ik niet in de knel met het ‘bonus’-materiaal :wink:

Bijdrager
    Qmagic

over deze instellingen in iDVD zegt apple het volgende:

iDVD kent de volgende coderingsinstellingen:

Hoogste prestaties
    – max. 1 uur film in hoge kwaliteit.
    Wanneer u de instelling ‘Hoogste prestaties’ selecteert, codeert iDVD uw video in de achtergrond terwijl u aan uw project werkt, in plaats van te wachten totdat u het project brandt. Dit kan de tijd die het u kost om het dvd-eindproduct aan te maken, aanzienlijk verkorten. Deze instelling wordt aangeraden bij projecten die hoogstens één uur duren (voor een schijf met enkele laag). U bent sneller klaar met uw project, en de coderingskwaliteit is uitstekend voor de hoeveelheid videomateriaal die u hebt.
    Met ‘Hoogste prestaties’ wordt uw video gecodeerd met een vooraf ingestelde bitsnelheid die een hoogwaardige kwaliteit produceert voor projecten die gemakkelijk op uw schijf passen. Als u een groter project hebt dat slechts met moeite op een schijf past, kunt u beter een van de andere coderingsopties selecteren.

Hoge kwaliteit
    – film duur tussen 1 a 2 uur (optimaalste kwaliteit)
    Dit is de beste coderingsoptie voor grotere projecten met een lengte tussen de één en twee uur (voor een schijf met enkele laag). Bij deze instelling wordt een zo optimaal mogelijke bitsnelheid gekozen voor de hoeveelheid gegevens die u op de schijf wilt branden. Dit is de enige optie waarbij alle gegevens op één schijf worden ‘gepropt’ met een bitsnelheid die een hoge videokwaliteit voor uw gebrande dvd garandeert. Aangezien iDVD bij deze optie niet in de achtergrond codeert, duurt het langer om uw schijf te branden. Het coderingsproces begint wanneer u de dvd brandt, dus niet wanneer u aan uw project begint te werken.

Professionele kwaliteit
    – Max 2 uur film (best mogelijke kwaliteit, duurt 2x zolang om te maken)
    Bij de optie ‘Professionele kwaliteit’ wordt gebruikgemaakt van geavanceerde technologie voor de codering van uw video, wat resulteert in de best mogelijke videokwaliteit voor uw gebrande dvd. Deze optie kunt u altijd kiezen, ongeacht de duur van uw project (maximaal 2 uur aan video voor een enkellaags schijf, of 4 uur aan video voor een dubbellaags schijf). Aangezien codering met de optie ‘Professionele kwaliteit’ tijdrovend is (het duurt ongeveer twee keer zo lang als codering van een project met de optie ‘Hoge kwaliteit’, bijvoorbeeld) kunt u deze het beste kiezen als de tijdsduur er niet zo veel toe doet.

Je moet zelf bij project instellingen kiezen welke van deze 3 je wilt gebruiken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.