2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Klompje

iDVD film importeren met hoofdstukmarkering

Sinds kort gebruik ik iLife 05. Nu heb ik een film gemonteerd die ik aan een bestaand iDVD project wil toevoegen (meerdere films (projecten) op 1 DVD branden). In iMovie 04 gebruikte ik de optie om de film te exporteren als een DV film in de volledige kwaliteit. Vervolgens kon ik die films aan het iDVD project toevoegen, zodat ik meerdere films aan 1 iDVD project kon toevoegen. In de DV film die ik vanuit iMovie 04 had geëxporteerd werden automatisch de door mij aangegeven hoofdstukmarkeringen toegevoegd. Ik kreeg dus een losse DV-film, inclusief de hoofdstukmarkeringen die vervolgens netjes werden herkend door iDVD. Sinds iLife 05 is het niet meer mogelijk om een film te exporteren inclusief de hoofdstukmarkeringen. In de help file staat het volgende:

Belangrijk: als u het iMovie-project deelt als QuickTime-film met de optie ‘Volledige kwaliteit’, worden de hoofdstukmarkeringen uit iMovie HD niet in de QuickTime-film opgenomen. Om de film met hoofdstukmarkeringen te exporteren, exporteert u vanuit het paneel ‘iDVD’ of klikt u op het iDVD-symbool in het dialoogvenster voor delen.

Als ik vervolgens doe wat hierboven staat beschreven (exporteren vanuit het paneel ‘iDVD’), wordt een nieuw iDVD project aangemaakt met de hoofdstukmarkeringen. Dus wat wel gaat is 1 DVD maken met 1 film erop. Maar ik wil dus meerdere films, inclusief de hoofdstukmarkeringen aan 1 iDVD project toevoegen, en dat gaat dus niet meer. Heeft iemand hier dezelfde ervaring en/of een idee hoe dit is op te lossen?

Moderator
    unSOUND

Je kunt de hoofdstuk markeringen achteraf ook nog aan het QuickTime bestand toevoegen met het programma MetaData hootenany. Die hoofdstukmarkeringen worden voor zover ik weet wel door iDVD geaccepteerd.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.