15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bakvis

idvd en imovie

ik ben bezig met het bewerken van een prachtig filmpje van een bruiloft (wat een tof programma is imovie toch…… :D )
    maar nu is het probleem dat wanneer ik de film met idvd brand en afspeel de snel fragmenten met vooral veel ligt gaan schokken, het ziet er echt heel onrustig uit.
    weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

de film heb ik bewerkt in een mpeg2 standaard, opzich een erg groot bestand voor maar 26 minuutjes film, maar toch schokt het op de dvd.
    hopelijk kan iemand mij helpen!

Bijdrager
    nemcis

wat bedoel je hier precies mee??

de snel fragmenten met vooral veel ligt gaan schokken

Bijdrager
    bakvis

me taal is niet echt geweldig… sorry
    maar ik bedoel snelle stukjes film, met veel ligt op de achtergrond, deze gaan schokken/trillen.

Bijdrager
    nemcis
    ”bakvis”

me taal is niet echt geweldig… sorry
    maar ik bedoel snelle stukjes film, met veel ligt op de achtergrond, deze gaan schokken/trillen.

en dat is dus niet zo als je de cam aan de tv hangt?

Bijdrager
    bakvis

die kabels heb ik helaas niet, maar het zit er ook in als ik de dvd op de mac afspeel…
    het is een camera met een dvd opslagschijfje, dus die kan zo in mijn computer, maar daarin zitten die schokken niet, echt alleen in de idvd gebrande dvd. in imovie zelf zitten deze schokken ook niet….

Bijdrager
    Dick de Roos

mmmm….. Ik weet het niet hoor, maar als die camera de film al in MPEG 2 op de (eigen) DVD zet, moet je de film daarna nog een keer gaan comprimeren?.
    Kan die film als data gebrand (in Toast o.i.d) door de DVD worden gelezen?
    En zo nee, hoe krijg je ooit een goede film met een DVD-video-camera?? :?
    Of kan je ook de zaak door iDVD laten behandelen, waarna het (is al gebeurd) niet meer wordt gecomprimeerd??
    Sorry als dit voor anderen duidelijk is, maar ik ken (en kan) alleen via de mini-DV-opgenomen beelden op een normale manier verwerken.

En voor de topic-starter; de kans is groot dat het er op een TV-scherm wel goed (in elk geval beter) uitziet.

Bijdrager
    bakvis

het laatste is voor mij niet echt begrijpbaar.. maar goed, een korte uitleg.
    de dvd filmcamera neemt in hele vreemde formaten op. van de dvd schijf uit de camera komen 3 bestanden, waarvan 1 het .VRO video/audio bestand is.
    mijn mac kan hier helaas helemaal niets mee, dus moet ik dat eerst omzetten naar een voor imovie bekend formaat (dankzij MPEG streamclip)
    eenmaal alles in imovie gepomp kan ik alles bewerken, waar het er prima uitziet, maar eenmaal in idvd gebrand is het beeld in snelle fragmenten schokkerig.
    hopelijk nog iemand die weet of hier een oplossing voor is……

Bijdrager
    nemcis

Het enige wat ik je kan aanraden is op een heel lage snelheid te branden, ik heb daar zelf 2 maanden terug problemen mee gehad, die opgelost waren toen ik 1/1 brandde.

Bijdrager
    bakvis

dit is volgens mij in idvd helemaal niet in te stellen…. ik kan het in ieder geval nergens vinden.
    nogmaals geprobeerd te branden, maar helaas weer dat stomme trillen……

Bijdrager
    nemcis
    ”bakvis”

dit is volgens mij in idvd helemaal niet in te stellen…. ik kan het in ieder geval nergens vinden.
    nogmaals geprobeerd te branden, maar helaas weer dat stomme trillen……

jawel, je kan kiezen tussen hoogste kwaliteit en hoogste prestaties, dan kies je dus voor kwaliteit.

Bijdrager
    bakvis

had ik inderdaad al geprobeerd, maar maakt voor dat trillen helemaal niets uit….
    nog veel ermee zitten prutsen, maar het mag allemaal helaas niet helpen..
    iemand nog een goed idee?

Bijdrager
    nemcis

eerst een dmg maken en die branden met toast?

Bijdrager
    bakvis

euhm.. hoe maak ik een dmg vanuit imovie dan? en het bestand in imovie is 6.6 gig dus dat pas zo niet op een dvdtje. er moet op de dvd nog een stukje film van een half uurtje achter, dus veel groter dan 2 gig moet het ook niet owrden, maar voor 26 minutjes film zou dat toch geen probleem moeten zijn, en vooral zonder schokken….

Bijdrager
    KR1275

Een DVD-camcorder is eigenlijk niet geschikt als bron voor montagemateriaal, daarvoor heb je een DV-camcorder nodig. Ik heb ook altijd dergelijke ervaring als je MPEG2 als bron bewerkt (bijvoorbeeld van Pal naar NTSC ziet er bij mij ook slecht uit). Ik heb het probleem opgelost door de bron analoog op een Canopus converter aan te sluiten en dan het bestand in iMovie te importeren. Dan is de kwaltieit prima, in elk geval niet minder dan het origineel. MPEG2 zit op het randje van het toelaatbare en als je daar weer aanzit… iMovie zet je MPEG2-materiaal (DVD film is MPEG2) om in DV. Daarna zet iDVD het weer om in MPEG2. Telkens wordt bij de conversie opnieuw gerekend en ik vermoed dat het daar fout gaat.

Bijdrager
    bakvis

tjah… het videomateriaal is helaas al aanwezig en opgenomen op een dvd camcorder….
    is er geen mogelijk om de bewerkte filmmateriaal enigsinds normaal op een dvdtje te krijgen.
    en van mpeg2 naar dv geeft toch geen verlies op? gezien dvd losless is en naar mpeg2 converteren via idvd moet toch ook prima kunnen?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.