6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Gast
    Anoniem

iDVD en iMovie advies

Hallo, ik had een vraag. Mijn zus is docent op een basisschool en ze vondt het een leuk idee om een afscheids DVD te maken van de kids die van school gaan. Nu heeft ze alles leuk gefilmd enzo ze wou bezig gaan met het monteren. Nu heeft ze mijn hulp aangenomen om het in iMovie en iDVD te doen. Dit is mijn eerste keer dat ik zoiets doe en wou graag wat advies hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ik zit zelf ook met een paar vragen:

1. Ik werk op een 1,42 Ghz mini zonder SuperDrive, is dat een probleem?

2. Waarom duurt het zolang wanneer ik een film fragment naar die lege hokjes in iMovie importeer?

3. Als ik klaar ben in iMovie en iDVD kan ik ze dan met een Windows XP bak branden, of heb ik een experne DVD brander nodig?

Ik stel jullie advies erg op prijs.

Edit: Ik gebruik iLife ’06

Bijdrager
    SeaTrue

als je geen superdrive hebt zal je dus een andere manier moeten vinden om te branden. Normaal gezien zou het moeten mogelijk zijn om een disk image te maken vanuit iDvd. Deze kan je dan mouten en die map naar je pc kopieren (dit zijn dus de mapjes Video_ts en audio_ts) en van daaruit als data op dvd branden (eerst 1 keer testen voor je aan alle exemplaren begint).

Ik zal direct eventjes kijken

//edit: bij versie 6 (ik weet niet bij de andere) kan je bij file: bewaar als schijfkopie doen, dat is de optie die je nodig hebt. En mocht je die schijfkopie rechtsreeks kunnen branden vanuit je windows (dus zonder dat je de inhoud moet kopieren, dan kunnen er geen eventuele verborgen bestanden kwijtgeraken) dan gaat dat nog makkelijker

-Sam Heijens

Bijdrager
    noxius
    ”DCakici”

Ik zit zelf ook met een paar vragen:

1. Ik werk op een 1,42 Ghz mini zonder SuperDrive, is dat een probleem?

2. Waarom duurt het zolang wanneer ik een film fragment naar die lege hokjes in iMovie importeer?

3. Als ik klaar ben in iMovie en iDVD kan ik ze dan met een Windows XP bak branden, of heb ik een experne DVD brander nodig?

Daniel Cakici

1. Ik werk met iMovie6 en een G4 450 Mhz, erg traag maar met geduld kom je een heel eind. En ’s nachts laten rippen is een goeie optie.

2. Importeren van films gaat niet supersnel

3. in iMovie6 kan je een ‘ naar diskimage branden ‘, de inhoud van deze diskimage (Video_ts en Audio_ts) kan je kopieren naar een PC en dan met behulp van de PC direct op een dvd branden.

En thats it:)

Succes

Bijdrager
    chatsmit

Nog een toevoeging op bovenstaand:
    1. iMovie en iDVD versie 5 werken fijn en sneller op een g4 dan versie 6 is mijn ervaring
    2. iMovie werkt met meestal DV materiaal of met MPEG materiaal, aan de hand van wat je zelf hebt opgegeven wanneer je een nieuw iMovie project begint. Het beeldmateriaal wat jij hebt is blijkbaar niet in dit formaat daarom wordt het eerst omgezet. Meestal is dit niet nodig aangezien digitale camera’s al DV formaat opnemen. Kijk dus even naar de kwaliteit van je beeldformaat, misschien is het beeld al eens eerder kleiner gemaakt (omgezet naar een kleiner formaat) en is het erg blokkerig.
    3. Je kunt als schijfkopie branden vanuit iDVD, maar let er wel op dat je een manier hebt om de kopie a 4,5gig over te zetten naar de windows bak. Hoogstwaarschijnlijk heb je een externe harddisk of een iPod met genoeg schijfruimte hiervoor nodig.

Gast
    Anoniem

Thanks iedereen!:lol:

Bijdrager
    Kees24

Ik herken dit ‘probleem’ als ik b.v. een paar foto’s in dat nieuwe thema “Reizen” sleep met als sjabloon ‘ Opening’ dan stottert het behoorlijk als ik de voorvertoning start, hierbij zie je dus de 7 foto’s langskomen over die landkaart.
    Als dan vervolgens ‘ pas toe’ klik en iMovie begint te renderen wordt de hele computer stroperig, incl exposé en Dashboard, zelfs wanneer alleen iMovie open staat, let wel ik heb nu 1,5 GB geheugen en het betreft een nieuwe intel iMac 2.0 ghz Core Duo. Er wordt dat ook voor een korte tijd ruim 600 mb geheugen gebruikt…

Dit is alles vind ik toch opmerkelijk, aangezien dit de snelste Apple zou moeten zijn op dit moment maar het soms gewoon ‘ stroop’ is… Kennen andere mensen dit ook?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.