6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    koen76

iDVD en breedbeeld

Hoi,

ik maak een simpele slideshow in iDVD6 maar met een Breedbeeldthema.
    Alles ok.
    Nu speel ik dat af op een gewone, oude, ordinaire 4/3 tv en wat bljkt:
    links en rechts is er een stuk af (logisch) maar ik zie geen zwarte balken….

Moet de tv of de dvd of iDvd niet letterboxen of pillarboxen????

Txs,
    K

Bijdrager
    Richele

Kijk eens of je dvd speler op “Pan and Scan” staat, de dvd speler zal dan de hoogte maximaal afspelen en er vallen dan links en rechts del van je beeld af…

Bijdrager
    Geeaar

Ik heb dit ook gedaan. Een film in breedbeeld en een foto diashow. De foto’s van de diashow zijn op mijn (breedbeeld) tv ook klein. Misschien iemand een oplossing.

Bijdrager
    koen76

Pan en scan zie ik niet direct op mijn dvdspeler staan. Ik zal er de manual eens bijhalen…..

Voor de foto’s zelf is alles ok. Het is enkel het hoofdmenu dat fout is.
    Tip: zet in iDVD bij voorkeuren AF dat de foto’s moeten aangepast worden aan het formaat, dan heb je grotere foto’s.

K

Bijdrager
    Geeaar

Pan en scan staat bij mij in het setup menu. De foto’s worden inderdaad groter, maar nu is ook de weergave van de foto in mijn hoofdmenu vergroot en kan ik een gedeelte van mijn knoppen niet meer zien. Iemand een idee.

Bij mij staat al in idvd aan dat ie beelden automatisch moet aanpassen.

Bijdrager
    Geeaar

Heb iets gevonden over de weergave uit de help. Wist niet dat er zulke verschillen waren.

De randen van het menu controleren
    Waneer u een project aanmaakt, weet u niet hoe anderen uw dvd zullen bekijken. Als u bijvoorbeeld een breedbeeldproject hebt gemaakt en uw kijkers hebben een standaardtelevisiescherm, kunnen sommige delen van uw dvd buiten het weergavegebied vallen.

Bovendien is de buitenste rand van de dvd-menu’s en -films op sommige tv’s niet zichtbaar. Als u weet dat de dvd op een televisiescherm wordt bekeken, kunt u het beste uw project controleren om te zien of alles in dat geval zichtbaar is.

Het weergavegebied van uw project controleert u als volgt:
    Kies ‘Weergave’ > ‘Toon tv-weergavegebied’. Er verschijnt een donker gebied op het scherm. Het binnenste, niet-beschaduwde gebied, is op de meeste tv’s zichtbaar.
    Kies ‘Weergave’ > ‘Toon standaardweergavegebied’ als uw project een breedbeeldproject is met een verhouding van 16:9. Het gebied binnen de begrenzing is zichtbaar op een standaardtelevisiescherm.
    U kunt beide geleiders inschakelen om het weergavegebied van het menu te bekijken.

Het tv-weergavegebied verschilt per televisiescherm. Het tv-weergavegebied dat in het iDVD-venster wordt weergegeven is slechts een benadering en dient alleen als algemeen hulpmiddel bij de bewerking.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.