8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    svan

iDVD-dvd van .avi: slecht beeld?

Heb al een beetje zitten struinen met de zoekfunctie, maar niet direct een antwoord gevonden..

Heb een aantal afleveringen Grey’s Anatomy in .avi-formaat (oorspronkelijk van HD-tv, dus erg goede kwaliteit), die ik met een mooi menuutje op DVD heb gebrand met iDVD. Maar de beeldkwaliteit is echt om te huilen geworden. Ligt dit aan de (slechte) codering van iDVD? Moet ik het eigenlijk met ffMpeg ofzo doen? Heb wel op hoogste kwaliteit gecodeerd, maar resultaat is korrelig en wazig.

Bijdrager
    migel

lolllll

Bijdrager
    Xenophon
    Bijdrager
    svan

Op zich zijn er voldoende manieren om .avi naar DVD te converteren, daar heb ik geen Windows voor nodig (sterker nog: daar ga ik geen Windows voor installeren)

Mijn vraag is, of het normaal is dat de kwaliteit zo laag is?
    Ben inmiddels de bestanden opnieuw aan het laten coderen, met de dubbellaags instelling.

Bijdrager
    dr.cody

Gewoon Burn voor gebruiken.

http://burn-osx.sourceforge.net/

Gratis en werkt perfect!

Bijdrager
    svan

Zonder nou vervelend over te willen komen, valt het me op dat ik nog geen enkele echte reactie op mijn vraag heb gehad, en enkel verwijzingen naar andere programma’s heb gekregen, terwijl mijn toch gewoon over iDVD gaat… Is er iemand die me wel iets kan vertellen over iDVD?
    Wil namelijk wel een menu aan de DVD toevoegen (het zijn meerdere afleveringen).

Bijdrager
    migel

lolllll

Bijdrager
    Mendoza

als ik het goed begrijp kan je zonder meer vanuit iDVD een avi bestand branden?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.